کد خبر: 360909
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۳:۴۸:۰۰
| |

بزرگداشت «مرتضی ممیز» در خانه هنرمندان برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرتضی ممیز همزمان با چهاردهمین سالگرد درگذشت این هنرمند جمعه 24 آبان در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

بزرگداشت «مرتضی ممیز» در خانه هنرمندان برگزار شد
کد خبر: 360909
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۳:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مراسم بزرگداشت مرتضی ممیز گرافیست، طراح و تصویرگر برجسته ایرانی همزمان با چهاردهمین سالگرد درگذشت این هنرمند جمعه 24 آبان ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد و نمایشگاهی نیز از آثار او و دیگر طراحان گرافیک افتتاح شد.

مجید رجبی معمار مدیر عامل خانه هنرمندان ایران در این مراسم گفت: با نگاه به زندگی مرتضی ممیز پدر هنر گرافیک معاصر و مدرن ایران می‌بینیم که او زندگی پربار و برکتی داشته است.

با همت استاد ممیز و برخی از اساتید هنر، خانه هنرمندان ایران پایه‌گذاری شد همچنین وی رشته گرافیک را در دانشگاه تهران تاسیس کرد تا تجربه‌هایی از هنرهای تجسمی، نقاشی و گرافیک ایران به یک دانش عینی و قابل انتقال تبدیل شود.

او افزود: این بزرگداشت، یک فرصت کم‌نظیر و شایسته است که نصیب جامعه هنری و خانه هنرمندان ایران می شود.

در ادامه ساعد مشکی در سخنانی گفت: آنچه استاد ممیز را از دیگران متمایز می‌کند، فعالیت گسترده ایشان در حیطه‌های گوناگون است. استاد ممیز 400 هزار پوستر طراحی کرده که کار بسیار بزرگی در عرصه هنر گرافیک ایران است.

او با اشاره به برپایی نمایشگاهی از گزیده آثار مرتضی ممیز در گالری ممیز بیان کرد: در این نمایشگاه مجموعه متنوع از سبک‌های اجرایی از دوره‌های مختلف فعالیت ایشان به نمایش گذاشته شده، برخی پوسترها دیده نشده و برخی کمتر دیده شده‌اند.

مشکی اظهار کرد: در این نمایشگاه مسیر کار استاد ممیز را از آغاز کار تا استفاده از نقوش سنتی خواهید دید که امیدواریم توانسته باشیم با نمایش مجموعه کامل آثار استاد نشان دهیم که آثار ممیز چقدر متنوع وگوناگون است.

همچنین انوشیروان ممیز فرزند زنده یاد ممیز نیز گفت: چهاردهمین سالگرد مرتضی ممیز در دو بخش برگزار می‌شود بخش نمایشگاهی و بخشی هم به برپایی کارگاهی با حضور هنرمند مهمان جیانپینگ‌هه طراح گرافیک از کشور آلمان اختصاص دارد.

نمایشگاه گزیده آثار استاد مرتضی ممیز تا 5 آذر در خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها