کد خبر: 360921
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۴:۰۹:۴۲
| |

مصطفی میرسلیم، عضو هیات عالی نظارت مجمع تشخیص:

تشکیل وزارت بازرگانى، برخلاف سیاست‌هاى کلى ابلاغى است

عضو هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیات عالى نظارت با اکثریت آرا به این نتیجه رسید که تشکیل وزارت بازرگانى برخلاف سیاست‌هاى کلى ابلاغى است.

تشکیل وزارت بازرگانى، برخلاف سیاست‌هاى کلى ابلاغى است
کد خبر: 360921
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۴:۰۹:۴۲

اعتمادآنلاین| سیدمصطفی میرسلیم، عضو هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نظر این هیات درباره مصوبه تشکیل وزارت بازرگانی گفت: هیات عالى نظارت با اکثریت آرا به این نتیجه رسید که تشکیل وزارت بازرگانى بر خلاف سیاستهاى کلى ابلاغى است.

میرسلیم با اشاره به اینکه در کشور ما تفکیک و ادغام بازرگانى از صنعت بیش از 10 بار رخ داده است و اخیراً نیز دولت بیش از یک بار تلاش کرده که بازرگانى را از صنعت و معدن جدا کند ولى موفق نشده است، گفت: به نظر این جانب به ویژه در شرایط امروز که ضرورت اجراى سیاست‌هاى اقتصاد مقاومتى براى نجات دادن کشور از آثار و تبعات تحریم‌هاى ظالمانه و نیز سوء‌مدیریت داخلى بر همگان واضح شده، لازم است تکلیف تولید باکیفیت داخلی و صادرات به صورت هماهنگ انجام گیرد و گرایش به واردات مستقلا نتواند تولید داخل را به رکود بکشاند.

او افزود: ما در چهل سال گذشته شاهد غلبه گرایش به واردات به ویژه به دلیل سرازیر شدن دلارهاى نفتى بوده ایم و من خود شاهد بوده‌ام که براثر توطئه واردکنندگان حتى مدیران فداکار و خدومى که به تولید داخلى اصالت مى دادند، دستگیر و زندانى شدند! همان نوع فشارها باز درصدد بودند که با جدا کردن وزارت بازرگانى به نوعى استقلال تصمیم گیرى براى واردات برسند و در نهایت با نفوذی که واردکنندگان دارند، تولید داخلى را تضعیف کنند؛ الحمدلله جلو این اقدام به موقع گرفته شد و امیدواریم وزارت صمت بتواند بااقتدار و همه‌جانبه‌نگرى مصلحت‌ها و منافع کشور را با ایجاد هماهنگى دقیق و مداوم بین تولید با کیفیت داخلى و تأمین از خارج در موارد اضطرارى، برقرار کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها