کد خبر: 360927
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۴:۲۳:۳۷
| |

هیأت قطری عازم «ریاض» شد

برخی منابع خبری از سفر قریب‌الوقوع یک هیأت رسمی قطری به ریاض خبر دادند.

هیأت قطری عازم «ریاض» شد
کد خبر: 360927
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۴:۲۳:۳۷

اعتمادآنلاین| برخی منابع خبری گزارش دادند که یک هیأت قطری متشکل از شخصیت‌های رسمی به زودی به ریاض سفر می‌کند.

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر افزود که یک مسئول اتحادیه عرب نیز به زودی برای شرکت در کنفرانسی در جریان برگزاری مسابقات فوتبال به این کشور سفر می‌کند.

پیشتر عربستان، امارات و بحرین نیز مشارکت در جام قهرمانی فوتبال قطر را اعلام کردند که کارشناسان آن را نوعی گشایش در بحران به وجود آمده در روابط قطر با این کشورها می‌دانند.

در همین ارتباط «حسین ابیش» پژوهشگر مرکز کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در واشنگتن گفت: «صلح یک شبه حاصل نمی‌شود اما ما شاهد سلسله ابتکارات دیپلماتیک جالب توجه از سوی عربستان و متحدان آن برای تعیین راهکارهای برون رفت از منازعات دشوار منطقه‌ای هستیم.»

طبق گزارش وبگاه عربی 21، این پژوهشگر در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: «آن‌ها در خصوص سیاست‌های محاصره قطر، جنگ یمن و نابسامانی روابط با ایران، به بن‌بست رسیده‌اند، به نظر می‌رسد در این شرایط دیپلماسی و آشتی بهترین گزینه به جای استفاده از تاکتیک‌های خصمانه است.»

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از خرداد 1396 روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته‌اند.

از سوی دیگر «اندریاس کریگ» تحلیلگر و کارشناس امور غرب آسیا می‌گوید که اقدامات مربوط به آشتی ممکن است موقت باشد چرا که قطری‌ها هرگز از مسائل اصلی خود چشم‌پوشی نخواهند کرد.

او در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه افزود: «سعودی‌ها می‌خواهند همه امور به وضعیت پیش از ماه می 2017 بازگردد؛ گویی که هیچ اتفاقی نیفتاده است اما این امر شدنی نیست.»

این در حالی است که یک مسئول سعودی نیز هفته گذشته به خبرنگاران گفت که ریاض کانال‌های ارتباطی با انصارالله برقرار کرده و در تلاش برای پایان دادن به جنگ یمن است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها