کد خبر: 360934
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۴:۴۱:۳۸
| |

با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی:

خرید حمایتی انواع سیب درختی درجه سه آغاز شد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از آغاز طرح خرید حمایتی انواع سیب درختی با مصارف صنعتی با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی خبرداد.

خرید حمایتی انواع سیب درختی درجه سه آغاز شد
کد خبر: 360934
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۴:۴۱:۳۸

اعتمادآنلاین| حسین شیرزاد، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: براساس سیاست‌های حمایتی دولت و در اجرای برنامه خرید حمایتی محصولات کشاورزی و به استناد پنجاه و پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور، سازمان و شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران موظف به خرید حمایتی سیب درختی درجه سه به مبلغ هر کیلوگرم هشت هزار ریال برای تحویل در مراکز خرید و کارخانه های فرآوری طرف قرارداد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل بارش‌های مناسب، سال آور محصول سیب در کشور ما به حساب می‌آید، تصریح کرد: مطابق ابلاغیه وزیرجهاد کشاورزی، سیب‌های خریداری شده باید تمیز و عاری از مواد خارجی اعم از فضولات حیوانی، سنگ و خاک، گل و اندام گیاهی، لهیدگی ناشی از عوارض مکانیکی و سوختگی بر اثر آفتاب بوده و حداکثر سطح مجاز آفات، سموم و نارسی میوه به ترتیب تا 10 ، 16 و 6 درصد و حداکثر تعداد میوه در هر کیلوگرم بمیزان 15 عدد تعیین شده است.

این مقام مسئول در ارتباط با تاریخ اجرای طرح خرید حمایتی، استان‌های هدف و نحوه خرید خاطرنشان کرد: خرید انواع سیب از هشتم آبان تا 15 آذرماه 98 بوده و استان‌های محل اجرای طرح، بنا بر درخواست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و به تشخیص این سازمان تعیین خواهد شد. همچنین خریداری محصول می بایست با استفاده از سامانه خرید و فروش سازمان، فقط از تولیدکنندگان و باغداران انجام شود و خرید از عوامل واسطه و دلال مجاز نیست.

شیرزاد همچنین درباره چگونگی نظارت بر روند اجرای طرح یادآور شد: خرید و فروش محصول، به طور کلی با نظارت و مسئولیت کارگروهی مرکب از رئیس سازمان جهاد کشاورزی (رئیس کارگروه) مدیر تعاون روستایی استان (دبیر)، نماینده سازمان صنعت و معدن و نماینده نظام صنفی کشاورزی منطقه و مباشر خرید و فروش به عنوان عضو انجام خواهد شد.

بنابراین گزارش، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی طی ابلاغی رسمی خطاب به حسین شیرزاد رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، شرایط و نحوه خرید حمایتی محصول سیب درختی درجه سه (سیب صنعتی) را به منظور جلوگیری از ضرر و زیان باغداران سیب کشور اعلام کرده بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها