کد خبر: 360952
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۵:۲۳:۳۹
| |

میهمان تازه‌وارد یورو 2020 کیست؟ پایکوبی از مستطیل سبز تا خیابان و دریاچه

تیم ملی فنلاند برای اولین بار موفق شد مجوز حضور در جام ملت‌های اروپا را به دست بیاورد تا به سی و چهارمین تیم از این حیث در تاریخ مسابقات یورو تبدیل شود.

میهمان تازه‌وارد یورو 2020 کیست؟ پایکوبی از مستطیل سبز تا خیابان و دریاچه
کد خبر: 360952
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۵:۲۳:۳۹

اعتمادآنلاین| شب گذشته در چارچوب مسابقات انتخابی یورو 2020، تیم فوتبال فنلاند موفق شد با نتیجه سه بر صفر از سد تیم نه‌چندان قدرتمند لیختن‌اشتاین بگذرد و با 18 امتیاز در فاصله یک هفته تا پایان رقابت‌های انتخابی، صعود خود را به مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا برای اولین بار قطعی کند.

برای اولین بار «جغد-عقاب» ها توانستند به یک تورنمنت بزرگ بین‌المللی به جز المپیک صعود کنند. آنها هیچ‌وقت تاکنون نتوانسته بودند به مسابقات یورو یا جام‌جهانی راه پیدا کنند ولی شب گذشته در هلسینکی، این طلسم تاریخی شکسته شد و آنها به 34‌امین تیمی تبدیل شدند که توانسته‌اند به جام ملت‌های اروپا برسند.

فنلاند برای رسیدن به این افتخار بزرگ رقبایی چون یونان، ارمنستان و بوسنی‌هرزگوین را پشت سر گذاشت و تنها از پس ایتالیا برنیامد. شاگردان مارکو کانِروا به مراتب نسبت به یونان و بوسنی از لحاظ مهره ضعیف‌تر بودند اما هدفی بزرگ داشتند و همین هدف باعث شد تا به پیروزی برسند و مردم خود را به خیابان‌ها و همچنین کنار دریاچه‌های پرتعداد کشور بکشانند.

فنلاندی‌ها تا صبح به پایکوبی پرداختند. آنها فوتبالیست‌های بزرگِ انگشت‌شماری در تاریخ داشته‌اند که نتوانستند آنها را به رویدادهای بزرگ برسانند اما حالا تیم بی‌ستاره‌شان در حضور تیمو پوکی مهاجم نوریچ، هرادسکی دروازه‌بان بایرلورکوزن و 2 سه بازیکن دیگر از بوندسلیگا و سری A توانستند ماموریت غیر ممکن را با موفقیت به پایان برسانند.

کانروا، سرمربی فنلاند که در دوران بازیگری و مربیگری‌اش هیچ وقت از فنلاند خارج نشد توانست کاری را انجام بدهد که 10 سال قبل با تیم زیر 21 ساله‌های فنلاند انجام داده بود تا نشان دهد متخصص اروپایی کردن فنلاند در سطوح مختلف است. قطعا ستاره‌های قدیمی فوتبال فنلاند همچون یاری لیتمانن، سامی هوپیا، مایکل فورسل و ... همراه مردم فنلاند برای این تیم بی‌ستاره کلاه از سر برخواهند داشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها