«آناتولی» خبر داد: فراهم شدن مقدمات برای دیدار بین بن‌سلمان و هیئت حوثی

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از یک مسؤول برجسته انصارالله یمن اعلام کرد، ریاض ارتباط با این گروه را بعد از هدف گیری تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان شروع کرده است.

«آناتولی» خبر داد: فراهم شدن مقدمات برای دیدار بین بن‌سلمان و هیئت حوثی
کد خبر: 360962
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۵:۴۳:۰۸

اعتمادآنلاین| این مسؤول در اظهاراتی به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: ارتباطات در سطح بسیار عالی در جریان است و تماسی تلفنی بین خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع سعودی و مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن برای بررسی آتش‌بس و توقف درگیری‌ها در مرزها برقرار شده است.

او افزود: تماس‌ها بیش از یک ماه است که بین دو طرف در جریان است و دو کمیته نظامی و سیاسی تشکیل شده اولی به بررسی آتش‌بس کامل بین دو طرف و لغو محاصره و بازگشایی فرودگاه صنعا می‌پردازد در حالی کمیته دوم برای بررسی وضعیت سیاسی جدید است.

به گفته این منبع، از بین پرونده‌های سیاسی مطرح شده بستن صفحه رئیس‌جمهوری مستعفی منصور هادی و بررسی راه حل سیاسی فراگیر است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد: توافق ریاض که ولیعهد سعودی و ولیعهد ابوظبی در آن شرکت کردند تنها مقدمه تغییری گسترده‌ در قواعد جنگ یمن بود.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع سیاسی مطلع افزود: عمان مقدمات دیدار بین هیئت انصارالله و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را آماده می‌کند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از مرکز پژوهش‌های صنعا اعلام کرد که ریاض اکنون مسؤول رخدادهای جنوب یمن است. خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان اخیرا مسؤولیت پرونده یمن را از برادرش محمد بن سلمان تحویل گرفته است.

این مرکز اعلام کرد: از مهم‌ترین دلایل موفقیت این توافق فراهم شدن منابع مالی و منابع کافی برای کمک به اصلاح امور مالی دولت و بازگشایی فرودگاه صنعا و ممانعت از اخراج صدها هزار تن از کارگران یمنی است.

اخیرا انصارالله از طرحی برای توقف حملات به عربستان خبر داد و به دنبال آن ریاض این طرح را مثبت خواند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها