کد خبر: 360974
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۱:۴۵:۰۰
| |

فرید موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

قوانین بانکداری متناسب با پیشرفت‌های شبکه بانکداری، پیش نرفته است/ قوانین بانکی باید به‌روز شوند/ علت عمده عدم اجرای بانکداری اسلامی قدیمی بودن قوانین است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: علت عمده عدم اجرای بانکداری اسلامی قدیمی بودن قوانین است. قوانین بانکداری کشور باید به‌روز شوند. بر اساس قوانین گذشته بانکداری اسلامی را پیش بردیم و به همین دلیل به نتیجه نرسیدیم.

قوانین بانکداری متناسب با پیشرفت‌های شبکه بانکداری، پیش نرفته است/ قوانین بانکی باید به‌روز شوند/ علت عمده عدم اجرای بانکداری اسلامی قدیمی بودن قوانین است
کد خبر: 360974
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۱:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فرید موسوی، نماینده تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اشاره به عدم اجرای بانکداری اسلامی در کشور گفت: قانون بانکداری اسلامی مصوب شده است. اما قوانین بانکداری ما متناسب با پیشرفت‌های شبکه بانکداری پیش نرفت. بنابراین اتفاقی که در حال حاضر شاهد هستیم رخ داد.

قوانین بانکی باید به‌روز شوند

او ادامه داد: قوانین بانکی که شبکه بانکی و نظام بانکی کشور بر اساس آن فعالیت می‌کنند قدیمی است و باید به‌روز شوند. در مجلس دهم کوشیدیم قوانین بانکی را به‌روز کنیم. در همین راستا طی هفته جاری هم جلسه‌ای در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار می‌شود تا بتوانیم در طرح بانکداری هم تجربه اجرای این قوانین و هم تجربه کشورهای دیگر و پیشرفت‌هایی را که در صنعت بانکداری داشتند احصا کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم به‌ صورت ریشه‌ای مشکلات حوزه بانکداری را مرتفع کنیم. هر زمان که آمدیم برای بانکداری نسخه‌ای بنویسیم بیشتر مُسکن بوده است. تا زمانی که ریل را اصلاح نکنیم ممکن است این اشکالات دوباره بازتولید شود و همین مشکلات را در اقتصاد کشور به همراه داشته باشد.

موسوی گفت: علت عمده عدم اجرای بانکداری اسلامی قدیمی بودن قوانین است. قوانین بانکداری کشور باید به‌روز شوند. بر اساس قوانین گذشته بانکداری اسلامی را پیش بردیم و به همین دلیل به نتیجه نرسیدیم. مشکلاتی که در بانکداری شاهد هستیم به دلیل این است که نظارت یا سازوکارها ضعیف است. سعی کردیم در طرحی که در کمیسیون اقتصادی دنبال می‌کنیم این مشکل را حل کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها