کد خبر: 360977
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۶:۱۱:۰۳
| |

ابلاغ دستورالعمل عملیات زمستانی در فرودگاه مهرآباد/دید پرواز فعلا ‌مناسب است

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از ابلاغ دستورالعمل نهایی عملیات زمستانی در مهرآباد خبر داد و گفت: در حال حاضر شرایط دید در فرودگاه مهرآباد مناسب و پروازها طبق برنامه در حال انجام است.

ابلاغ دستورالعمل عملیات زمستانی در فرودگاه مهرآباد/دید پرواز فعلا ‌مناسب است
کد خبر: 360977
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۶:۱۱:۰۳

اعتمادآنلاین| میرسعید صفی‌نیا، در تشریح آخرین وضعیت پروازهای فرودگاه مهرآباد و شرایط جوی اظهار داشت: در حال حاضر شرایط دید در فرودگاه مهرآباد مناسب و پروازها طبق برنامه در حال انجام است.

وی افزود: البته برقراری منظم پروازها به این شرط است که در فرودگاه مقصد نیز شرایط جوی مساعد مناسب باشد و هواپیما امکان نشست در آن فرودگاه را داشته باشد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با اشاره به اینکه امروز تاکنون پروازی به علت شرایط نامناسب جوی باطل نشده است، افزود: اگر تأخیرات کوچکی هم رخ داده است ممکن است به علت دیررسیدن مسافر و یا کرو پروازی در شرایط برفی خیابان‌ها باشد.

صفی‌نیا با اشاره به اینکه تجهیزات برف‌روبی فرودگاه مهرآباد آماده است، افزود: برنامه‌ دقیقی برای فعالیت‌های‌ ‌استاندارد زمستانی در فرودگاه داریم.

وی همچنین از ابلاغ دستورالعمل نهایی عملیات زمستانی در مهرآباد خبر داد و گفت: این دستور العمل برای در نظر گرفتن اقدامات استاندارد و ابلاغ وظایف واحدهای خدمت رسان در فرودگاه مهرآباد است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ادامه داد: بررسی امکانات و تجهیزات، انجام هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق جهت آماده‌سازی ادارات، ارگان‌های نظامی، شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ کننده جهت آمادگی برای رویارویی برودت هوا، نزولات جوی و پدیده برف و یخبندان، در فرودگاه مهرآباد طی جلسات مکرر تنظیم و به همه ارگان‌ها ابلاغ شد.

صفی‌نیا اظهار کرد: در فرودگاه ‌کمیته عملیات زمستان‌ تشکیل شده است، ‌برنامه‌ریزی و اجرای مانور برف‌روبی انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد همچنین از اطلاع‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی از طریق صدور اطلاعیه هوانوردی خبر داد و گفت:‌ پاکسازی سطوح پروازی و آماده‌سازی آن برای نشست و برخاست هواپیماها و پاکسازی خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به ورودی ترمینال‌ها انجام شده است.

وی همچنین از انجام فعالیت‌‌هایی نظیر ‌پاکسازی و یخ زدایی بدنه هواپیما، استفاده از پله‌های مسقف، پاکسازی کامل اطراف هواپیما و حفظ سطح ایمنی در ارائه خدمات هوانوردی و فرودگاهی، خبر داد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ادامه داد: به ‌شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه مهرآباد تأکید شده است ‌پاکسازی رمپ و محل‌های تحت اختیار، را انجام دهند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها