کد خبر: 360987
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

حسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

به صلاح منافع ملی کشور نیست که در مورد خروج از برجام صحبت کنیم/ خروج از NPT به‌ هیچ‌ عنوان مطرح نیست/ همه هم از برجام خارج شوند ما نباید خارج شویم/ ایران از برجام خارج نمی‌شود/ سیاست منطقی جمهوری اسلامی ایران کاهش تعهدات برجامی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: فکر نمی‌کنم ایران از برجام خارج شود. سیاست منطقی جمهوری اسلامی ایران کاهش تعهدات برجامی است. چرا باید بگوییم از برجام خارج می‌شویم؟ ما می‌توانیم بگوییم به تعهدات‌مان عمل نمی‌کنیم، اما با خروج از برجام بهانه به دست طرف مقابل‌مان نمی‌دهیم.

به صلاح منافع ملی کشور نیست که در مورد خروج از برجام صحبت کنیم/ خروج از NPT به‌ هیچ‌ عنوان مطرح نیست/ همه هم از برجام خارج شوند ما نباید خارج شویم/ ایران از برجام خارج نمی‌شود/ سیاست منطقی جمهوری اسلامی ایران کاهش تعهدات برجامی است
کد خبر: 360987
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین نقوی‌حسینی، نماینده ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، در مورد احتمال خروج ایران از NPT و برجام گفت: خروج از NPT به‌ اشتباه مطرح شد و آقای بعیدی‌نژاد این مورد را اصلاح کردند. ما نیازی به خروج از NPT نداریم چون هیچ فعالیت هسته‌ای را بدون نظارت آژانس نمی‌خواهیم انجام دهیم.

او ادامه داد: بنابراین خروج از NPT به‌ هیچ‌ عنوان مطرح نیست. اگر ایران به دنبال کاهش تعهدات نظارتی برجام باشد، می‌تواند اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را لغو کند.

این نماینده مجلس همچنین به اظهارنظرهایی مبنی بر خروج احتمالی ایران از برجام اشاره کرد: من به‌ عنوان تحلیلگری که با برجام مشکل داشت و مخالف بود، می‌گویم به صلاح منافع ملی کشور نیست که در مورد خروج از برجام صحبت کنیم. بلکه کاهش تعهدات برجامی مسیر منطقی و بهتری است. ما چوب خوردیم و وارد برجام شدیم، نباید پیاز بخوریم و از آن خارج شویم.

نقوی حسینی گفت: اگر همه طرف‌های امضاکننده برجام هم از این پیمان خارج شوند، ما نباید خارج شویم، اما باید تعهدات برجامی را کاهش دهیم.

ایران ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل است؟

او در پاسخ اینکه «آیا خروج از برجام منجر به‌ قرار گرفتن ایران ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد نمی‌شود» توضیح داد: معتقد نیستم که برجام ما را از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد خارج کرده است. اگر ما پیش‌ از این تحت فصل هفتم بودیم الان هم هستیم. اگر قبل از آن نبودیم الان هم نیستیم. در این خصوص اختلاف‌ نظر وجود دارد. عده‌ای می‌گویند ما قبلاً ذیل فصل هفتم بودیم و برجام باعث خروج ما شده است. اما من این موضوع را قبول ندارم، چون در برجام صراحتاً آمده که مطابق بند هفت منشور سازمان ملل متحد اقداماتی را انجام دهد. بنابراین ما تحت فصل هفتم این اقدامات را صورت می‌دهیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره سرنوشت برجام گفت: فکر نمی‌کنم ایران از برجام خارج شود. سیاست منطقی جمهوری اسلامی ایران کاهش تعهدات برجامی است. چرا باید بگوییم از برجام خارج می‌شویم؟ ما می‌توانیم بگوییم به تعهدات‌مان عمل نمی‌کنیم، اما با خروج از برجام بهانه به دست طرف مقابل‌مان نمی‌دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها