کد خبر: 361013
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۹:۳۵:۲۰
| |

سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه:

غرب به دنبال تحمیل جاهلیت مدرن در جهان اسلام است

رئیس قوه‌قضاییه تاکید کرد: امروز غرب با ایجاد دوگانه مدرن و سنتی به دنبال تحمیل جاهلیت مدرن در جهان اسلام است.

غرب به دنبال تحمیل جاهلیت مدرن در جهان اسلام است
کد خبر: 361013
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۹:۳۵:۲۰

اعتمادآنلاین| سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در مراسم اختتامیه سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد، بیان کرد: حضور در جمع دانشمندان، فرهیختگان و نخبگان جهان اسلام توفیقی برای بنده است. در این نشست مباحث و تبادل نظر‌های بسیار ارزشمندی میان اندیشمندان، صاحب نظران و صاحب اثران تبادل شد و ان شاالله آنچه مطرح شد منشاء برکات جهان اسلام و موجب وحدت و یکپارچگی و انسجام میان مسلمانان شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: سخنان ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، نکات محوری بسیار برجسته‌ای را برای این کنفرانس داشت. ایشان وحدت را در ساحت‌های مختلف تبیین فرمودند؛ از جمله، عدم تعارض با یکدیگر، همگرایی و هم اندیشی و استفاده از همه ظرفیت‌های جهان اسلام برای ارتقا در همه ابعاد فکری، اخلاقی، عملی و اجرایی و همچنین حوزه‌های زندگی انسان معاصر.

رئیسی بیان داشت: ان شاالله این وحدت و انسجام و عمل به آنچه مقام معظم رهبری فرمودند زمینه ساز تمدن نوین اسلامی گردد. احساس ما این است که جلوه‌های این تمدن ظهور پیدا کرده است. ما امروز جلوه‌هایی را در جهان اسلام می‌بینیم که حکایت از آن دارد، آنچه به عنوان مدنیتی با نام دین یا شریعت از آن یاد می‌کنیم کاملا قابل تحقق است.

وی افزود: امروز موضوع مسجدالقصی و مسئله فلسطین با گذشته کاملا متفاوت است. اگر این موضوع به عنوان خواسته‌ای بود که امام بزرگوار ما دیروز آن را مطرح کرده بودند که باید مسئله قدس وفلسطین مسئله اول جهان اسلام باشد، امروز حقیقتا اندیشه‌های بلند مسلمانان همان مسئله قدس شریف و مسجد الاقصی است.

رئیسی با اشاره به اینکه ابتکار عمل و خلاقیت دست نیرو‌هایی است که به نام دین و ارزش‌های دین برای دفاع از قرآن آزادی، استقلال و ارزش‌های الهی در صحنه هستند، افزود: امروز در یمن دست تفوق و ابتکار عمل، به دست مجاهدین یمنی، در لبنان دست برتری از آن علما، دانشمندان و مجاهدین حزب الله و در تمام منطقه بدست دانشمندان انقلابی و مجاهدین در عرصه نبرد است.

وی در ادامه سخنان خود به چالش‌هایی که وحدت جهان اسلام را تهدید می‌کند اشاره کرد و گفت: به لحاظ نظری وقتی سخن از وحدت می‌گوییم باید ببینیم کجاها تفاوت و تکثر وجود دارد و دوگانه‌ای که امروز غرب تلاش می‌کند در آن بدمد دوگانه مدرن و سنتی است. در این راستا هرچه که وفق میل او و با ذائقه او سازگار باشد آن را مدرن و تفکر نو می‌داند و هرچه با مذاق او سازگار نباشد نوعی تفکر سنتی و بازگشت به عقب می‌داند و در مجموع یک دوگانه مدرن و سنتی را در جهان اسلام تبلیغ می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها