محمد کیانوش‌راد، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

ایفای نقش مجلس در نظارت،‌ اعتراضات خیابانی را کاهش می‌دهد

محمد کیانوش‌راد، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، گفت: اگر مجلس نقش واقعی خودش را در نظارت و تذکر ایفا کند، بسیاری از اعتراضاتی که به صورت خیابانی صورت می‌گیرد، کاهش پیدا می‌کند.

ایفای نقش مجلس در نظارت،‌ اعتراضات خیابانی را کاهش می‌دهد
کد خبر: 361121
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۱۰:۴۳:۱۴

اعتمادآنلاین| محمد کیانوش‌راد، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در ارتباط با ضرورت اتحاد تمام جریان‌های سیاسی درباره تصمیمات کلان نظام گفت: مهمترین مسئله در یک جامعه آزاد که رابطه میان مردم و حاکمیت بر مبنای اعتماد شکل می‌گیرد آن است که اقدامات دولت و یا مجموعه نظام باید از حد قابل قبولی از پذیرش و پشتوانه مردمی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: در مواردی چون تعیین نرخ بنزین در شرایط فعلی - که قابل پیش‌بینی بود می‌تواند مخاطراتی به همراه داشته باشد- راه درست آن است که علاوه بر بررسی‌ها و ارزیابی‌های سه قوه و نهادهای مربوطه از نظرسنجی‌های متعارف مردمی نیز استفاده می‌کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امروز نهادهایی در کشور وجود دارند که کار نظرسنجی را تا حد قابل اطمینانی انجام می‌دهند و دولت می‌توانست پس از انجام نظرسنجی‌های مبتنی بر خواست مردم، دست به اقدامی در خصوص افزایش یا زمان اعلام تغییرات نرخ بنزین بزند.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم همواره می توانند نقش واقع‌بینانه‌تری در رابطه با تصمیمات کلان اتخاذ نمایند تا باعث اطمینان و آرامش در میان مردم باشند. مجلس پر جنب و جوش و پرتلاطم و حتی پر اختلاف و تنش می‌تواند باعث جلوگیری از انتقال تنش‌های اجتماعی به مردم شود. اگر مجلس نقش واقعی خودش را در نظارت و تذکر ایفا کند بسیاری از اعتراضاتی که به صورت خیابانی صورت می‌گیرد، کاهش پیدا می کند.

کیانوش‌راد معتقد است: در فقدان مجلس پرجنب و جوش تحرکات به کف خیابان‌ها انتقال پیدا می ‌کند. اکنون دولت و مجلس به عنوان اصلی‌ترین تصمیم‌گیران باید با پشتیبانی‌های لازم در توجیه مردم تا حدی نسبت به اقناع مردم فعال باشند.

وی در پایان گفت: باید بدانیم مردم بیش‌ از هر چیز از بی صداقتی و دروغگویی ولو با عنوان مصلحت خشمگین می‌شوند. باید به مردم معترض حق داد که وقتی یکی دو روز قبل می شنوند وزیر نفت و رئیس کمیسیون انرژی مجلس اعلام می‌کنند که به شایعات افزایش قیمت بنزین توجه نشود، اما پس از آن به یک باره آن هم در روز میلاد حضرت رسول قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند؛ اگر مردم خشمگین نمی شدند باید در زنده بودن جامعه شک می‌کردیم. امیدواریم ضمن پابرجایی آرامش جامعه شاهد توضیحات قانع کننده و دقیق مسئولین به مردم باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها