کد خبر: 361143
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۱۱:۱۰:۱۸
| |

گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی:

اعتراضات مردمی به رسمیت شناخته شود

اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی، گفت: راه فروکش کردن اعتراضات مردمی این است که این اعتراضات به رسمیت شناخته شود و همچنین این اطمینان داده شود که درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین صرف رفاه مردم می‌شود.

اعتراضات مردمی به رسمیت شناخته شود
کد خبر: 361143
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۱۱:۱۰:۱۸

اعتمادآنلاین| اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی، با اشاره به اینکه در دنیای امروز اعتراض جامعه به حکومت به رسمیت شناخته شده است، گفت: نوع مناسبات میان ملت‌ها و حکومت‌ها اقتضا می‌کند که راه و بستری برای ابراز اعتراضات وجود داشته باشد؛ زیرا اگر اعتراضی وجود نداشته باشد، اصلاحی هم انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: البته اعتراضات باید ساماندهی شده باشد نه اینکه حکومت آن را رها کند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد اعتراضات کارکرد اصلاحی نخواهد داشت بلکه شکل تخریبی به خود می‌گیرد و در نهایت به آشوب منجر می‌شود؛ بنابراین حکومت‌ها باید به ساماندهی اعتراضات توجه داشته باشند، البته این اتفاق در کشور ما رخ نداده است.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه ساماندهی اعتراضات می‌تواند از مسیر احزاب دنبال شود، خاطرنشان کرد: اعتراضات اگر به وسیله احزاب برگزار شود، رفته رفته نهادینه می‌شود و منجر به آشوب نخواهد شد؛ بنابراین باید به احزاب مجوز برگزاری اعتراض داده شود که این اعتراض در یک مکان مناسب و در اعتراض به یک موضوع باشد. در این شرایط احزاب هم مسئولیت برگزاری تجمع را به عهده خواهند گرفت.

وی در مورد اعتراضات چند روز اخیر به گران شدن بنزین در کشور گفت: با اینکه خسارات زیادی بر اثر این اعتراضات وارد شده است، اما نیروی انتظامی و دستگاه امنیتی تاکنون با حوصله و بردباری نسبت به اعتراضات برخورد کردند و به همین دلیل هم تلفات جانی خیلی کم بوده است. تفاوت برخورد در اعتراضات این چند روز با اعتراضات سال‌های 78 و 88 کاملا ملموس است اما باید به مردم اطلاع رسانی شده و روشنگری شود که درآمدهای ناشی از افزایش نرخ بنزین برای مردم هزینه می‌شود. مردم ما هم آگاه و صبور بوده و اگر توجیه شوند به خانه‌های خود باز می‌گردند و اجازه فرصت طلبی نمی‌دهند.

گرامی مقدم در پایان تاکید کرد: برای حل مشکل باید هم اعتراضات مردمی به رسمیت شناخته شود و اعتمادسازی انجام شود. راه فروکش کردن تجمعات و اعتراضات این است که مردم مطمئن شوند افزایش قیمت بنزین برای رفاه آنها صرف می‌شود نه اینکه در جای دیگری هزینه شود. مشکل اصلی مردم این است که به اظهارات مسئولان اعتماد ندارند و اطمینان ندارند که درآمدها صرف رفاه آنها می‌شود. اگر این اعتمادسازی انجام شود اعتراضات پایان خواهد یافت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها