پسندیده، مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد:

44 هزار میلیارد تومان خسارت سالانه عدم مدیریت پسماند در کشور

حسن پسندیده، مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن اشاره به اینکه یکی از چالش‌های مهم زیست محیطی ضعف در مدیریت پسماند است،‌ گفت: خسارت سالانه عدم مدیریت پسماند در کشور 44 هزار میلیارد تومان است.

44 هزار میلیارد تومان خسارت سالانه عدم مدیریت پسماند در کشور
کد خبر: 361154
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۱۱:۲۹:۲۳

اعتمادآنلاین| حسن پسندیده، مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست، در همایش بین‌المللی مدیریت پسماند ضمن بیان اینکه یکی از مشکلات مهم زیست‌محیطی کشور ضعف در مدیریت و پسماند است، گفت: طی سال‌های اخیر اقداماتی برای ساماندهی پسماندها در کشور انجام شده است. در قانون مدیریت پسماند نقش سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نیروی محرکه برای مدیریت پسماند در کشور در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در ماده 23 قانون مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان مسئول نظارت بر این قانون است، تصریح کرد: مقادیر زیادی از انواع پسماند سالانه در کشور تولید می‌شود که لازم است هر نوع از آن‌ها به‌صورت جداگانه مدیریت شود.

وی ادامه داد: خسارت ناشی از عدم مدیریت پسماند در کشور 44 هزار میلیارد تومان است. منظور از عدم مدیریت پسماند دفن غیراصولی آن و نبود تفکیک از مبدأ است. سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاهی که مسئولیت نظارت بر اجرای قانون مدیریت پسماند در کشور را دارد طی سال‌های اخیر اقدامات مثبتی برای مدیریت پسماند در کشور انجام داده است.

پسندیده با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی مدیریت پسماند در کشور از جمله این اقدامات است، گفت: فقدان قوانین حقوقی مانع از الزام‌آور بودن قانون مدیریت پسماند می‌شود. قانون باید به‌گونه‌ای باشد که هیچ راه فراری برای سازمان‌ها نگذارد همچنین با توجه به گستردگی مسئولیت سازمان حفاظت محیط زیست نیاز داشتیم که ساختار جداگانه‌ای برای مدیریت پسماند در این سازمان ایجاد شود که خوشبختانه دفتر مدیریت پسماندها با هدف مدیریت پسماند در سازمان حفاظت محیط زیست تاسیس شد.

مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه برنامه‌های جامع مدیریت پسماند توسط سازمان حفاظت محیط زیست تدوین شده است، اظهارکرد: نظارت بر حسن اجرای این قوانین و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر عهده بخش‌های مختلفی از جمله وزارت بهداشت، وزارت صنعت، دانشگاه‌های علوم پزشکی، شهرداری و ... است.

پسندیده با بیان اینکه امروزه پسماند یک کالای اقتصادی است، گفت:‌ این کالای اقتصادی می‌تواند سبب تولید اشتغال و درآمدزایی شود و در کنار این با مدیریت آن به حفظ محیط زیست نیز کمک کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها