غلام محمد زارعی، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس:

مسئولان تمهیدات لازم را برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها را بیندیشند

غلام محمد زارعی، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، گفت: بدون شک موج گرانی ناشی از افزایش قیمت بنزین، کالاها و خدمات مورد نیاز مردم را در بر خواهد گرفت و لازم است مسئولان تمهیدات لازم را در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بیندیشند.

مسئولان تمهیدات لازم را برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها را بیندیشند
کد خبر: 361171
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۱۱:۴۶:۱۱

اعتمادآنلاین| غلام محمد زارعی، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور خود ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: متاسفانه جنگ اقتصادی و دشمنی همیشگی دشمنان نظام شرایط سختی را از نظر اقتصادی، معیشتی و اشتغال بر ملت صبور و عزیز حاکم کرده است که لازم است در این شرایط خطیر مردم بزرگوارمان که همواره در کنار نظام و مسئولان و تابع ولایت و رهبری هستند بیش از این در سختی‌های زندگی قرار نگیرند.

وی خطاب به لاریجانی گفت: آیا بهتر نبود جنابعالی که در جلسه سران قوا حضور دارید حداقل به صورت استمزاجی نظر نمایندگان ملت را در خصوص افزایش قیمت بنزین می‌شنیدید و دریافت می‌کردید؟ چرا باید نمایندگان از رسانه‌ها اطلاع پیدا کنند که چنین تصمیم مهمی گرفته شده است؟ چرا پیوست اجتماعی و اقناعی طرح قبل از اجرا وجود نداشته است؟

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک موج گرانی ناشی از افزایش قیمت بنزین، کالاها و خدمات مورد نیاز مردم را در بر خواهد گرفت و لازم است مسئولان تمهیدات لازم را در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بیندیشند.

زارعی با بیان اینکه نباید شاهد تشدید و افزایش قیمت‌ها بود، تصریح کرد: خدا نکند کمر خم شده مردم در این مشکلات بشکند؛ وقتی توزیع منابع عادلانه ارزش خواهد داشت که فشار جدیدی را بر زندگی مردم وارد نکند.

وی با طرح این سوال که آیا وعده‌های دولت در واریز درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین تحقق پیدا خواهد کرد؟ گفت: کمک‌ها هزینه‌های جدید را به صورت طبیعی پوشش نخواهد داد، البته مردم به درستی می دانند که امنیت پایدار در کشور می‌تواند بستر عبور از مشکلات را فراهم کند و تجربه نشان داده است که دشمنان و بدخواهان همواره در پی ناامنی برای جلوگیری از پیشرفت کشور بوده‌اند. امروز ملت و مسئولان در آزمون مهمی قرار دارند و البته مردم با بصیرت همواره در آزمون‌ها سربلند بوده و این بار نیز سربلند خواهند بود، اما امیدوارم مسئولان مردود نشوند که تاریخ آنها را نخواهد بخشید.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در تذکری خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: امروز مجلس به تصمیم سران قوا تمکین کرده است، اما در صورتی که قیمت‌ها کنترل نشد در اسرع وقت دولت مورد بازخواست قرار خواهد گرفت و از حق مردم نخواهد گذشت.

زارعی در تذکر دیگری به رئیس جمهور در خصوص طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: این طرح که در قانون برنامه و از مصوبات مجلس بوده و هزینه‌های مربوطه نیز پیش بینی شده است، چرا مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد؟ شرایط اقتصادی بازنشستگان نگران کننده و اسفبار است.

وی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش نیز بیان کرد: تکلیف دو میلیارد و 300 میلیون تومان برای اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟ چرا همچنان این مصوبه بلاتکلیف است؟

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست کرد: بیش از 70 روز از مصوبه مجلس در مجمع می‌گذرد، اجازه ندهید مصوبه‌ای که در مورد جلوگیری از ادامه سود مرکب و مطالبه جدی مردم و تولیدکنندگان است در مجمع بلاتکلیف بماند و در توجه به این مطالبه تسریع صورت گیرد.

زارعی با اشاره به اینکه قریب به دو سال از حادثه دردناک سقوط پرواز 3704 تهران- یاسوج می گذرد،‌ یادآور شد: از صبوری، همراهی و عواطف مردم و خانواده‌های حادثه دیده تشکر می‌کنم. با پیگیری‌های انجام شده تعدادی از مسئولین ذیربط عزل و پرونده مسببین حادثه از سوی قوه قضائیه مورد پیگیری قرار گرفت و کیفرخواست لازم صادر گردید. لازم می‌دانم از ریاست قوه قضائیه و قضات پرونده تشکر کنم و تقاضا دارم با تسریع در ادامه رسیدگی به پرونده و مجازات عادلانه عاملین به بخشی از خواسته‌های بحق خانواده‌های آسیب دیده جامه عمل بپوشانند.

وی در ادامه تذکرات خود خطاب به وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: به خاطر پیگیری‌های گوناگون جنابعالی جهت افزایش پروازها به عنوان حداقل خواسته مردم متشکرم، اما این درخواست‌ها ادامه پیدا نکرد و مردم استان همچنان ناچاراند مسافرت‌های هوایی خود را با صرف هزینه و وقت زیاد از سایر فرودگاه‌ها انجام دهند که امیدوارم هرچه سریع‌تر این مشکل به صورت جدی و اساسی مرتفع شود.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در پایان نطق خود خطاب به صالحی وزیر ارشاد گفت: مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج با پیشرفت 60 درصد که بزرگترین مجتمع جنوب کشور است، سالیانی است که به دلیل عدم توجه وزارت ارشاد راکد مانده و خواستار توجه به این مطالبه فرهنگیان و هنرمندان هستیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها