کد خبر: 361189
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۱۲:۲۲:۲۹
| |

شهرک ازدواج در مشهد افتتاح شد

شهرک ازدواج با هدف آرامش دادن به زوج‌ها و تسهیل ازدواج در بازار بزرگ اطلس مشهد افتتاح شد.

شهرک ازدواج در مشهد افتتاح شد
کد خبر: 361189
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۱۲:۲۲:۲۹

اعتمادآنلاین| سروش قیاسی، مدیر شهرک ازدواج، گفت: با توجه به تحقیقات و آسیب‌شناسی‌هایی که در دو سال اخیر، در حوزه ازدواج داشته‌ایم، شهرکی را راه اندازی کردیم تا خارج از خدماتی که می‌دهیم، جلسات مشاوره‌ای را هم برای زوج‌ها داشته باشیم. گزارش‌ها و تحلیل‌های ما به صورت میدانی بوده و با اطلاعات 4000 زوج انجام شد. این تحقیقات در مجموعه‌هایی بود که زوج‌ها در آن رفت‌وآمد داشتند.

وی با اشاره به اینکه «زوج‌ها با چند مسأله اساسی که یکی از مهمترین آن‌ها کاریابی و مسائل مالی است ، روبه‌رو هستند»، گفت: اکثر زوج‌ها، یا دانشجو هستند یا تازه شروع به فعالیت کرده‌اند، این موضوع باعث می‌شد تا با مشکلات متعدی روبه‌رو شوند. کاربردی نبودن مشاوره‌های ازدواج یکی دیگر از دلایل گسترش این کار بود و فرهنگسازی مشاوره قبل و بعد از ازدواج باید دربین جوانان جا بیفتد. بخش اصلی این شهرک مشاوره‌های رایگان قبل و بعد از ازدواج در نظر گرفته شده و بعد از آن در مسائل کاریابی وارد شده‌ایم.

قیاسی خاطرنشان کرد: مشاوره‌هایی که در اینجا استفاده می‌شود با روش‌های متفاوتی ازجمله متد دیسک است که در جهان استفاده می‌شود. این روش می‌تواند زوج‌ها را با مسائل خودشان آشنا کند و توضیح می‌دهد که در آینده چطور می‌توانند ارتباطات بهتری با یکدیگر داشته باشند.

وی افزود: برای خانم‌ها شغل‌های خانگی و برای مردان شغل‌های فیزیکی خارج از خانه را در نظر گرفتیم. همچنین بخش تسهیلات بانکی را اضافه کردیم تا زوج‌ها بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند. این شهرک فقط در روزهای جمعه از ساعت 10 صبح تا 10 شب به صورت یکسره فعالیت می‌کند و در زمان فعالیت، زوج‌ها می‌توانند از این غرفه‌ها استفاده کنند.

قیاسی با اشاره به اینکه «بخش بیمه‌های خاص را به این شهرک اضافه کرده‌ایم»، گفت: بیمه‌هایی متناسب با زوج‌ها مانند بیمه جهیزیه و دیگر موارد را درنظرگرفته‌ایم. در این شهرک خدماتی مانند سالن‌های زیبایی، مزون‌های عروس و ... داریم. خدمات جانبی مانند شرکت‌های هواپیمایی که شامل 12 دسته از خدمات‌دهنده‌ها است به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این شهرک خدمات می‌دهند.

مدیر شهرک ازدواج، خاطرنشان کرد: به زوج‌هایی که به صورت نقدی خرید می‌کنند تخفیف‌هایی داده و برای زوج‌هایی که از تسهیلات استفاده می‌کنند شرایط بسیار خوبی فراهم می‌شود. تیم‌های زیادی به این شهرک در حال اضافه شدن هستند.

وی افزود: در این شهرک سعی کرده‌‎ایم تا دغدغه جذب را از خدمات‌دهنده‌ها بگیریم تا بر روی کیفیت‌شان کار کنند. در این شهرک تمام غرفه‌ها شبیه هم است و درگیر زرق و برق این مراسم نشده‌اند. تا امروز نمایشگاه‌های ازدواج باعث شدند که هزینه‌های عروسی زیاد شود که این موضوع یکی از معضلات ازدواج است.

مدیر شهرک ازدواج با اشاره به اینکه «تا اینجای کار مردم توانسته‌اند راحت این شهرک را درک کنند»، مطرح کرد: تا کنون، در اولین برنامه مردم از غرفه‌داران و بخش کاریابی استفاده می‌کنند. کاریابی چندسالی است که در کشور مطرح است، اما هدفمند نبوده، شهرک ازدواج این بخش را راه‌اندازی کرده و به صورت کاربردی و هدفمند در حال پیش بردن آن است.

قیاسی اظهار کرد: چشم‌انداز ما برای این پروژه این است که به صورت ملی کارکنیم و بتوانیم در شهرهای دیگر هم این شهرک را افتتاح کنیم. این پروژه می‌تواند در کنار اینکه به خانواده‌ها آرامش هم بدهد، امر ازدواج را تسهیل کند. ازدواج آسان صرفا کافی نیست و زوج‌ها درگیر مسائلی هستند که آرامش را از آنها گرفته و به دنبال حل کردن این مسأله هستیم. درنظر داریم تا در شهرهای دیگر هم آرامش را به خانواده‌ها بیاوریم.

وی با بیان اینکه «ایده شهرک ازدواج از برنامه‌ها و تحقیقاتی که داشته‌ایم شکل گرفت»، گفت: به دلیل اینکه ازدواج در کشور ما سبک و نوع خودش را دارد، این ایده نمونه جهانی ندارد، اما این نمونه می‌تواند الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی باشد تا بتوانند در این حوزه با دقت کارکنند. تنها نمایشگاهی هستیم که بابت فروش از غرفه‌داران درصدی نمی‌گیریم و معتقدیم این غرفه‌ها، غرفه‌های برندسازی نیستند و باید کیفیت بالا را ارائه دهند.

مدیر شهرک ازدواج در خصوص انتخاب اسم این پروژه، عنوان کرد: شهر یعنی اجتماع و شهرک ازدواج یعنی اجتماعی از خدمت‌دهندگان تمام حوزه‌های ازدواج و به همین دلیل این نام را انتخاب کردیم و پروژه شروع به کار کرد.

قیاسی عنوان کرد: در حوزه مشاوره برای اولین بار در ایران بخشی را ارائه دادیم که با تکنولوژی دی‌ان‌ای آزمایشاتی از افراد گرفته می‌شود، این آزمایش برای مسائل متفاوتی به کار می‌رود و برای استعدادیابی کودکان هم استفاده می‌شود. تمام خدمات مشاوره به صورت رایگان است، اما در کنار آن، آزمایشات دی‌ان‌ای شامل هزینه‌های کمی است.

وی ادامه داد: شهرک ازدواج تاکنون به عنوان یک بخش خصوصی با تمام نیرو و امکانات خود در جهت ایجاد امید در جوانان برای ازدواج و تحکیم خانواده گام برداشته و اینک انتظار است متولیان امر ازدواج و جوانان نیز حمایت خود را در این بستر به مردم عزیز کشورمان ارائه دهند.

گفتنی‌ است، افتتاحیه این شهرک در روز 24 آبان ماه با حضور بیش از 2000 نفر از خانواده‌ها و زوجین صورت گرفت و در این مراسم بیشتر از 30 خدمات‌دهنده حوزه ازدواج و جهیزیه و همچنین متولیان شهرک ازدواج حضور داشتند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها