کد خبر: 361230
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از آغاز انتقادات به طرح VPN قانونی گزارش می‌دهد:

بررسی VPN قانونی، موضوع این هفته شورای عالی فضای مجازی/ کاظمی، عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه: فعلاً نمی‌توان هیچ اظهارنظری درباره طرح VPN قانونی کرد

ماجرای ایجاد VPN قانونی چند هفته‌ای است که آغاز شده و مخالفان و موافقان زیادی دارد. موضوعی که قرار است این هفته در مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیز مورد بررسی قرار گیرد.

بررسی VPN قانونی، موضوع این هفته شورای عالی فضای مجازی/ کاظمی، عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه: فعلاً نمی‌توان هیچ اظهارنظری درباره طرح VPN قانونی کرد
کد خبر: 361230
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فیلترینگ برخی از شبکه‌های اجتماعی در ایران باعث شده فیلترشکن‌ها بازار گرمی در ایران داشته باشند. موضوعی که وزارت ارتباطات در ماه‌های اخیر چندین بار به آن واکنش نشان داده و مشخصاً محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، به آن حمله کرد. آذری جهرمی در ماه‌های اخیر بارها گفته باید با این تجارت بزرگ در کشور برخورد شود.

پس از همین هجمه‌ها بود که پرونده‌ای تازه با عنوان VPN قانونی باز شد.

محمد کاظمی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، درباره این طرح جدید به اعتمادآنلاین گفت: «قرار است طی همین هفته درباره این طرح و تمام اهداف و ساختارش جلسه‌ای برگزار شود. همه زوایای این موضوع در همین جلسه بررسی خواهد شد.»

کاظمی در پاسخ به اینکه چه کسانی شامل این طرح می‌شوند عنوان کرد: «فعلاً نمی‌توان هیچ اظهارنظری درباره این مساله کرد. باید جلسه را برگزار کنیم و سپس درباره ابعاد مختلفش نظر دهیم.»

تا به اینجا اما کارشناسان رسانه و همچنین حقوقدانان این طرح را مغایر با اصول قانون اساسی دانسته‌اند.

سعید دهقان، وکیل دادگستری، اظهارات فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، را ناشی از یک نوع نگاه تجاری دانسته و گفته: «این نوع نگاه در راستای دفاع از حقوق ملت نیست. مگر می‌شود در دنیای امروز، شما تشخیص دهید که اینترنت و شبکه‌های اجتماعی که فراگیر و نیاز روز همه مردم است کجا و برای چه کسانی لازم است تا در اختیارشان بگذارید؟» او همچنین این اقدام را خلاف اصول 19 و 20 از قانون اساسی دانست که بر حقوق مساوی ملت یا حمایت یکسان قانون از مردم تاکید دارد.

ضمن اینکه در حال حاضر مهم‌ترین پرسش از سوی افکار عمومی این است که چرا از همان ابتدا باید فیلتری اعمال شود که پس از آن فیلترشکن‌ها را راهی بازار کنیم؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها