کد خبر: 361232
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۱۴:۰۲:۰۱
| |

پیام دبیرکل سازمان ملل در روز جهانی یادواره قربانیان حوادث ترافیک

روز جهانی یادواره قربانیان حوادث ترافیکی را می‌توان فرصتی برای تأمل در مورد چگونگی نجات جان میلیون‌ها نفر از این حوادث دانست.

پیام دبیرکل سازمان ملل در روز جهانی یادواره قربانیان حوادث ترافیک
کد خبر: 361232
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۱۴:۰۲:۰۱

اعتمادآنلاین| آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از همه جهانیان خواسته که برای مقابله با بحران جهانی ایمنی جاده‌ها تمام تلاش خود را به کار گیرند.


گوترش به مناسبت روز جهانی یادواره قربانیان حوادث ترافیکی پیامی منتشر کرده که در ادامه، متن آن را می‌خوانید:


سالانه بیش از 1.3 میلیون نفر در جهان به دلیل حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. شمار جوانان بین 15 تا 29 ساله‌ای که هر ساله در اثر تصادفات جاده‌ای جان می‌بازند، بیش از شمار جوانان در همین بازه سنی است که در اثر ایدز، مالاریا، سل یا قتل جان خود را از دست می‌دهند.


در حالی که مقیاس این معضل بسیار گسترده است، تلاش‌های جمعی می‌تواند اقدامات زیادی برای جلوگیری از این فاجعه انجام دهد. نجات جان افراد با بهبود ایمنی جاده‌ها یکی از اهداف بسیارِ برنامه توسعه پایدار است و از سال 2015 میلادی، نماینده ویژه سازمان ملل در مورد ایمنی جاده‌ها برای بسیج تعهدات سیاسی، افزایش آگاهی در مورد کنوانسیون‌های ایمنی جاده‌ای سازمان ملل، تقویت گفت‌وگو در مورد اقدامات خوب و حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌ها تلاش کرده است.


در سال 2018 میلادی، یک صندوق ایمنی جاده‌ای سازمان ملل برای تأمین مالیِ اقدامات لازم در این زمینه در کشورهای کم درآمد و متوسط، جایی که حدود 90 درصد از تلفات ترافیکی رخ می‌دهد، راه‌اندازی شد. هم‌چنین در فوریه سال آینده میلادی (2020)، یک کنفرانس وزیران جهانی در مورد ایمنی جاده‌ها برای تقویت مشارکت‌ها به منظور تسریع اقدامات، در سوئد برگزار می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها