کد خبر: 361264
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

علی شاهرخی، مربی اولین مدال‌آور بین‌المللی زنان وزنه‌بردار ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

الهام حسینی شانس کسب سهمیه المپیک را دارد/ الهام حسینی آینده خیلی خوبی دارد/ امیدواریم استان لرستان به یکی از قطب‌های وزنه‌برداری زنان تبدیل شود

رئیس هیات وزنه‌برداری استان لرستان گفت: تمرینات الهام حسینی همیشه تمرینات منظمی بود، چه در استان و چه در تیم ملی. ایشان ورزشکار مستعدی است و آینده خیلی خوبی دارد و با قدرت بدنی و استعدادی که دارد امیدواریم بتواند سهمیه المپیک را برای کشورمان به دست آورد.

الهام حسینی شانس کسب سهمیه المپیک را دارد/ الهام حسینی آینده خیلی خوبی دارد/ امیدواریم استان لرستان به یکی از قطب‌های وزنه‌برداری زنان تبدیل شود
کد خبر: 361264
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - الهام حسینی وزنه‌بردار زن ایرانی در مسابقات گزینشی المپیک 2020 در ترکیه موفق به کسب مدال برنز شد. این اولین مدال بین‌المللی زنان وزنه‌بردار ایران در رده بزرگسالان است. حسینی در این مسابقات رکورد 88 یک ضرب، 110 دوضرب و مجموع 198 کیلوگرم را به ثبت رساند.

اهمیت کسب این مدال توسط الهام حسینی به اندازه‌ای بود که اورسلا پاپاندرئا نایب‌رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نسبت به آن واکنش نشان داد. پاپاندرئا با انتشار عکسی از الهام حسینی نوشت: «اولین مدال بزرگسالان زنان ایران را به الهام حسینی و فدراسیون وزنه‌برداری ایران تبریک می‌گویم.»

علی شاهرخی، رئیس هیات وزنه‌برداری استان لرستان و یکی از کسانی است که با الهام حسینی کار کرده در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین از الهام حسینی و اولین مدال وزنه‌برداری زنان ایران گفت.

***

*با توجه به اینکه شما رئیس هیات وزنه‌برداری استان لرستان هستید، در جریان کامل روند رو به رشد الهام حسینی و تمرینات او بوده‌اید. دلیل موفقیت الهام حسینی چیست؟

الهام حسینی برای اولین بار سال 97 در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی مشهد شرکت کرد و آنجا مقام اول را به دست آورد و پس از آن به اردوی تیم ملی دعوت شد. تمرینات خانم حسینی همیشه تمرینات منظمی بود، چه در استان و چه در تیم ملی. ایشان ورزشکار مستعدی است و آینده خیلی خوبی دارد و با قدرت بدنی و استعدادی که دارد امیدواریم بتواند سهمیه المپیک را برای کشورمان به دست آورد.

*مسابقاتی که در ترکیه برگزار شد بخشی از مسابقات گزینشی المپیک 2020 است. این مدال چه تاثیری در کسب سهمیه المپیک توسط الهام حسینی دارد؟

این مسابقات رده‌بندی‌شده هستند. مسابقات جهانی گلد محسوب می‌شوند. مسابقات آسیایی سیلور و این مسابقات برنز محسوب می‌شوند. وزنه‌برداران قبل از المپیک باید در 6 مسابقه گزینشی شرکت کنند. خانم حسینی تا به حال در مسابقات آسیایی جهانی و بین‌المللی شرکت کرده، مسابقات بعدی قطر کاپ است و اگر آنجا هم امتیاز بالایی کسب کند، شانس خوبی برای کسب سهمیه المپیک دارد.

*وزنه‌برداری زنان در استان لرستان چه شرایطی دارد؟ آیا استعدادهای دیگری مشابه الهام حسینی در این استان وجود دارند؟

ما جزو اولین استان‌هایی بودیم که در بخش وزنه‌برداری زنان استارت کار را زدیم. در مسابقات قهرمانی کشور در مشهد توانستیم مقام سوم تیمی را کسب کنیم. امسال هم در رده جوانانْ اول و در رده بزرگسالانْ سوم شدیم. استعدادهای خوبی در این استان وجود دارد و پتانسیل بالایی برای موفقیت وزنه‌برداران زن وجود دارد. به جز الهام حسینی نفرات دیگری هم داریم که به عضویت تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان درآمده‌اند، امیدواریم با تلاش و پشتکار این ورزشکاران و کمک مسئولان استان لرستان به یکی از قطب‌های وزنه‌برداری زنان تبدیل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها