مجوز مجلس به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای استفاده از منابع مالی جهت اجرای پروژه‌ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را مجاز کردند تا با استفاده از انواع ابزارهای تامین منابع مالی و روش‌های اجرایی مناسب پروژه‌های مصوب شهری و روستایی را اجرایی کنند.

مجوز مجلس به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای استفاده از منابع مالی جهت اجرای پروژه‌ها
کد خبر: 361271
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۱۵:۱۹:۲۲

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز بعد از ظهر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را تصویب کردند.

طبق ماده 2 در صدر ماده 29 آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها مصوب 1346.4.12 و اصلاحات بعدی آن واژه «شش» به واژه «نه» اصلاح و متن زیر به عنوان بندهای 7، 8 و 9 به ماده مذکور اضافه می‌شود:

7_ واگذاری دارایی‌های مالی

8_ واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای

9_ درآمد حاصل از سرمایه‌ گذاری و مشارکت در سرمایه‌ گذاری.

در این لایحه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند از انواع ابزارهای تامین منابع مالی و روش‌های اجرایی مناسب برای اجرای پروژه‌های مصوب شهری و روستایی و پروژه‌های سرمایه‌ گذاری و مشارکتی با پیش‌بینی تدوین‌های کافی براساس قوانین موضوعه با تصویب شورای اسلامی مربوطه استفاده کنند.

آیین‌نامه معاملاتی موضوع این ماده ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرایی شدن این قانون به پیشنهاد مشترک شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) تهیه می‌شود و به تصویب هیات دولت می‌رسد.

طبق تبصره الحاقی به این ماده دهیاری‌ها می‌توانند به عنوان دستگاه اجرایی، استفاده اعتبارات تملک دارایی‌ها فعالیت کنند. آیین‌نامه اجرایی این ماده توسط وزارت کشور با همکاری سازمان برنامه و بودجه و محاسبات تهیه و ظرف مدت سه ماه به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها