کد خبر: 361299
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

شوشتری، نماینده مردم قوچان در مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

خروج از NPT به هیچ وجه از سوی جمهوری اسلامی مطرح نبوده و نیست/ اگر آمریکا به برجام برگردد ایران به تعهداتش پایبند است/ آنچه درباره خروج از NPT مطرح می شود نظر شخصی تندروها است/ برنامه جمهوری اسلامی کاهش تعهدات برجامی به صورت گام به گام است

هادی شوشتری گفت: خروج از NPT به هیچ وجهه از سوی ایران مدنظر نبوده و نیست و بارها مقامات رسمی کشورمان اعلام کرده اند اگر چنانچه تحریم ها برداشته شود و ایالات متحده امریکا به برجام برگردد، ایران هم به تعهدات خود کاملا متعهد خواهد بود. بنابراین آنچه تندروها در این باره می گویند نظر شخصی خودشان است.

خروج از NPT به هیچ وجه از سوی جمهوری اسلامی مطرح نبوده و نیست/ اگر آمریکا به برجام برگردد ایران به تعهداتش پایبند است/ آنچه درباره خروج از  NPT مطرح می شود نظر شخصی تندروها است/ برنامه جمهوری اسلامی کاهش تعهدات برجامی به صورت گام به گام است
کد خبر: 361299
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ هادی شوشتری، نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با اعتمادآنلاین ، درباره تاکید تندروها درباره خروج ایران از NPT گفت: بحث خروج ایران از NPT تا کنون مطرح نشده و آنچه به طور جدی تاکنون مطرح است، موضوع کاهش تعهدات برجامی و برداشتن گام هایی در این باره است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: به همین دلیل تاکنون گام چهارم کاهش تعدات برجامی برداشته شده است و موضوع خروج از NPT تاکنون اصلا مطرح نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آنچه درباره خروج ایران از NPT توسط برخی مطرح می شود نه موضع جمهوری اسلامی ایران، بلکه موضع شخصی و فردی این افراد است که به هر بهانه ای قصد دارند ایران را در موضعی مقابل برجام قرار دهند و این نظر شخصی انها است که وجاهت قانونی ندارد.

شوشتری گفت: این موضوع تاکنون محل بحث نبوده و قطعا طرح آن تبعات مثبتی در پی ندارد. و خروج از NPT با توجه به مختصات زمانی و مکانی از گزینه های جمهوری اسلامی نیست و تنها کاهش تعهدات گام به گام و مرحله به مرحله مدنظر است.

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: بارها از سوی مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران هم اعلام شده است که اگر چنانچه تحریم ها برداشته شود و ایالات متحده امریکا به برجام برگردد، ایران هم به تعهدات خود کاملا متعهد خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها