کد خبر: 361313
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۱۹:۰۰:۴۱
| |

در دیدار اعضای گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران عنوان شد:

تاکید لاریجانی بر توسعه روابط میان دو کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار اعضای گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران، گفت: ایران و گرجستان می‌توانند از ظرفیت‌های خود برای توسعه روابط استفاده کنند.

تاکید لاریجانی بر توسعه روابط میان دو کشور
کد خبر: 361313
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۱۹:۰۰:۴۱

اعتمادآنلاین| هیأت پارلمانی گروه دوستی گرجستان و ایران امروز( دوشنبه، 26 آبان ماه) با علی لاریجانی دیدار و گفت و گو کردند.

لاریجانی در این دیدار با یادآوری روابط خوب میان پارلمان‌ها و دولت‌های دو کشور، گفت: امیدواریم مذاکرات منتج به توسعه بیشتر روابط میان دو کشور شود.


رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران و گرجستان می‌توانند از ظرفیت‌های خود برای توسعه روابط میان دو کشور استفاده کنند، ادامه داد: شرکت‌های بسیار فعالی در ایران حضور دارند که می‌توانند خدمات مهندسی را در گرجستان ارائه کنند و مقررات خوبی در ایران برای فعالیت این شرکت‌ها در کشورهای همسایه وجود دارد.

روابط میان ایران و گرجستان در حال پیشرفت است/ نقش موثر پارلمان‌ها در توسعه روابط

شالوا کیکناولدیزه، رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران در ادامه گفت: روابط میان ایران و گرجستان در حال پیشرفت است و پارلمان‌های دو کشور می‌توانند نقش موثری در توسعه روابط داشته باشند.



وی ادامه داد: برنامه‌هایی در دولت برای گسترش همکاری‌ها و همچنین میان سفارت‌خانه‌های دو کشور در حال انجام است و در زمینه اقتصادی و گردشگری می‌توان همکاری مناسبی را داشته باشیم.

شالوا کیکناولدیزه بر ضرورت گسترش همکاری ها در زمینه های آموزش، راه آهن و حمل و نقل و کشاورزی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران جزو اولین کشورهایی بود که پس از استقلال گرجستان ما را به رسمیت شناخت.



رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران یادآور شد: دیدارهایی میان مسئولان دو کشور در زمینه همکاری‌های حمل و نقل و راه آهن انجام شده و امیدواریم به نتیجه مثبت برسد؛ گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران آمادگی لازم برای رفع مشکلات موجود بر سر راه همکاری‌های میان دو کشور را دارند و با همکاری‌ها می‌توان روابط را توسعه داد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها