علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

با رعایت عدالت و برخورد با فساد، مردم در کنار حاکمیت می‌مانند

علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: انتظار مردم از سه قوه این است که نسبت به دغدغه‌هایشان به صورت مسالمت‌آمیز و با احساس درک متقابل برخورد کنند.

با رعایت عدالت و برخورد با فساد، مردم در کنار حاکمیت می‌مانند
کد خبر: 361352
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۰۸:۴۲:۵۲

اعتمادآنلاین| علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در ارتباط با ضرورت باز بودن باب نقد نسبت به نحوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین گفت: نظام جمهوری اسلامی نظامی مبتنی بر خواست و رای مردم است، هر تصمیمی که گرفته می شود باید ملاحضات مربوط به رای و نظر مردم در آن دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم کشورمان طی چهل سال گذشته نشان دادند هر جا نیاز به حضورشان بوده که باعث تقویت نظام می‌شده، حاضر بودند. انتظار این مردم از سه قوه این است که نسبت به دغدغه‌هایشان به صورت مسالمت‌آمیز و با احساس درک متقابل برخورد کنند.

تاجرنیا گفت: دولت روشنگیری‌های لازم و پیش‌بینی‌های کافی را از قبل نداشته است. باید گفت یک تصمیم کارشناسی گرفته نشده که در آن افکار عمومی در نظر گرفته شوند. اگر این اتفاق بیافتد جدای از ایجاد اعتماد دوسویه بین مردم و حاکمیت، از بروز مشکلات هم جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در شرایط حساسی در منطقه هستیم. جمهوری اسلامی ایران مخالفانی دارد که از کوچک‌ترین مسائلی برای انشقاق ایران استفاده می‌کنند. به نظر من می‌شد با توضیح مناسب و اطلاع‌رسانی درازمدت در جهت توجیه نهادهای صنفی، این مسئله را مدیریت کرد.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید اعتراض را به شکل مسالمت‌آمیزش به رسمیت بشناسیم. در زمانی که این اعتراض‌ها مجوز داشته باشند و تحت مدیریت سندیکاها قرار بگیرند امکان سوء استفاده از آن‌ها نیست. اما چون طی سالیان گذشته بی تحملی نسبت به اعتراضات شناسنامه‌دار صورت گرفته با کوچک‌ترین حرکتی افکار عمومی به سمت حرکت‌های کور راهنمایی می شود که برای خود مردم و منافع اجتماعی آسیب هایی به همراه دارد.

وی تاکید کرد: فکر می کنم حاکمیت بیشتر باید با مردم صحبت کند تا اعتماد متقابل ایجاد شود. با اطلاع رسانی مناسب و شفاف سازی می شد این مسئله را به نحو درستی مدیریت کرد. اگر در کشور به دلایل مختلف فشارهای مالی وجود دارد دستگاهای حاکمیتی باید از خودشان شروع کنند. نمی‌توانیم از مردم بخواهیم که مشکلات را تحمل کنند، در حالی که عده‌ای مشغول فساد هستند. آنچه که امروز مردم را به خشم آورده بیش از مشکلات اقتصادی احساس تبعیض و نابرابری است.

تاجرنیا در پایان گفت: مردم باید احساس کنند سیستم قضایی با عدالت برخورد می‌کند و دولت نیز از فسادهای سیستماتیک جلوگیری می‌کند. اگر این موضوعات رعایت شود همان‌طور که مردم در لحظات سختی مثل تحریم و جنگ کنار حاکمیت ماندند این بار هم می مانند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها