ملکی، نماینده مشکین‌شهر در مجلس در سوال از وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

علت گماردن افرادی غیرمتخصص در راس بنگاه‌های اقتصادی چیست؟

ولی ملکی، نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه شاهد هستیم که بنگاه‌های اقتصادی کلان کشور به حال خود رها شده و یکی پس از دیگری پس از ورشکستگی واگذار می‌شوند.

علت گماردن افرادی غیرمتخصص در راس بنگاه‌های اقتصادی چیست؟
کد خبر: 361430
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۱۰:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ولی ملکی، نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، در جریان جلسه علنی امروز ضمن مطرح کردن سوال خود از وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با علت انتخاب و به کار گماردن افراد غیرمتخصص در راس بنگاه‌های بزرگ اقتصادی که سبب ورشکستگی و نهایتا واگذاری آنها به بخش خصوصی به قیمت بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی می‌شود گفت: بحث بنده سوء‌مدیریت است. متاسفانه شاهد هستیم افرادی در راس بنگاه‌های بزرگ اقتصادی قرار می‌گیرند که تجربه و تخصص لازم را نداشته و در نهایت با ورزشکست کردن بنگاه‌ها موجب می‌شود تا این بنگاه به نازل‌ترین قیمت و به افرادی بی‌صلاحیت واگذار شود.

وی در ادامه اظهار کرد: کاملا روشن است زمانی که یک حیوان زنده باشد قیمت آن بسیار بالاتر از زمانی است که آن تلف شده باشد. بنگاه‌های اقتصادی نیز یک موجود زنده هستند، اما متاسفانه بعضا با سوء‌مدیریت در آستانه ورشکستگی قرار گرفته و با نازل‌ترین قیمت به فروش می‌رسند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی تاکید داشتند که از سال 1388 این بنگاه کشت و صنعت مغان در اختیار بخش خصوصی‌سازی بوده و به نیابت اداره می‌شده است. مگر می‌شود یک بنگاه اقتصادی 10 سال نیابتا اداره شود؟ بنده سوالم این است که چرا یک فردی که تخصص نداشته است در راس شرکت کشت صنعت مغان قرار گرفته است؟

وی در ادامه با طرح این سوال که چه‌طور می‌شود در راس بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی افرادی باشند که یک روز سابقه بنگاهداری ندارند؟ اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت مغان سرآمد اقتصاد ایران بود و 7000 کارگر در آنجا مشغول بودند و اغلب نیازهای غذایی ایران را تامین می‌کردند، اما امروز سوء‌مدیریت چه بر سر این شرکت آورده است؟ در سایر بخش‌ها نظیر کشتارگاه اردبیل، شرکت هپکو و بنگاه‌های دیگر اقتصادی هر روز شاهد هستیم که سوء‌مدیریت چه بلایی بر سر آنها می‌آورد. متاسفانه بنگاه‌های اقتصادی کلان در کشور رها شده و یکی پس از دیگری پس از ورشکستگی واگذار می‌شوند.

ملکی ادامه داد: آقای وزیر شما مدیر قبلی شرکت کشت و صنعت مغان را تغییر داده و فردی را گذاشتید که یک روز سابقه کار در چنین واحد صنعتی را نداشته است. واحد دامداری و باغداری این شرکت زیان ده شده و اندک سود آن نیز از محل زراعت بوده است و آن هم به میزان یک چهارم درآمد یک کشاورز عادی در دشت مغان می‌باشد. پس این همه مهندس و کارشناس و مدیر در آنجا چه می‌کردند؟ سوال بنده این است که علت تغییر مجدد و انتخاب فردی ناکارآمد در آستانه واگذاری این شرکت چه بوده است؟

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: آقای وزیر شما فردی را انتخاب کرده‌اید که یک روز نیز سابقه کار در واحد صنعتی نداشته است. شما خود به این موضوع اعتراف دارید، اما باز می‌گویید که این شرکت سود داشته است. معلوم است که سود آن نیز در بخش زراعی و آن هم به دنبال افزایش سالیانه قیمت گندم بوده وگرنه در بخش دامپروری و باغات سودی نبوده است.

درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین باید در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار گیرد

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با اجرای دقیق طرح افزایش قیمت بنزین باید درآمد حاصل از آن در اختیار اقشار آسیب‌پذیر جامعه و نیازمندان قرار گیرد.

ولی ملکی همچنین در جلسه علنی امروز در تذکری بیان کرد: سران سه قوه و ریاست مجلس شورای اسلامی بدون اخذ نظر کارشناسی تصمیمی اتخاذ کرده و در یک شب قیمت بنزین را با افزایش هنگفتی بالا بردند.

وی در ادامه تاکید کرد: نمایندگان با تبعیت از رهبری طرح‌های دو فوریتی و سه فوریتی خود را برای توقف افزایش قیمت بنزین مسکوت گذاشتند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون ما خواستار اجرای دقیق تصمیم اتخاذ شده و تخصیص درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به اقشار آسیب پذیر جامعه هستیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها