کد خبر: 361448
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۱۰:۴۵:۱۹
| |

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز خبر داد؛

فوت 348 نفر با بی‌توجهی در استفاده از گاز/ 80 درصد از حوادث به نصب دودکش مربوط می‌شود

بهمن نیا، معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: 2061 حادثه از جنس مشکلات گازی در سال گذشته 348 فوتی به همراه داشت که علت 80 درصد آن‌ها به بی‌توجهی در نصب دودکش بود.

فوت 348 نفر با بی‌توجهی در استفاده از گاز/ 80 درصد از حوادث به نصب دودکش مربوط می‌شود
کد خبر: 361448
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۱۰:۴۵:۱۹

اعتمادآنلاین| بهمن نیا مدیر HSE شرکت ملی گاز در نشستی که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت ملی گاز یک شرکت حافظ و دوست دار محیط زیست است و در تمام اقدامات تولید، توزیع و صادرات رویکرد محیط زیستی دارد؛ بنا داریم تا به صورت پایدار و بی وقفه این سوخت پاک را به مصرف کنندگان تحویل دهد


او ادامه داد: تولید و توزیع این محصول به عنوان یک ماموریت کلیدی در این شرکت تعریف شده و بناست تا به دست مصرف کنندگان خانگی، صنعتی و تجاری برسد تا جایگزینی برای سوخت مایع باشد؛ سوخت مایع آلایندگی و مشکلات بسیاری را به همراه دارد پس جایگزین شدن گاز می‌تواند گام بزرگی از نظر محیطی زیستی و اقتصادی باشد.

بهمن نیا شرکت ملی گاز را جزو شرکت‌های پیشرو در توسعه پایدار دانست و گفت: توسعه گازرسانی، توسعه زیر ساخت‌ها، توسعه صادرات و موارد از این قبیل با شتاب مناسبی در حال گسترش است که در توسعه پایدار نگرش‌های اجتماعی و محیط زیستی چاشنی آن می‌شود.

مدیر hse شرکت ملی گاز درباره تامین بی‌وقفه و مستمر گاز گفت: در پس تامین پایدار و بی‌وقفه موارد بسیاری نهفته است و به مجموعه‌ای تاب‌آور احتیاج دارد این به معنا ان است که در این شرکت آمادگی لازم برای خودنمایی در شرایط خاص و بازیابی سریع را دارد.

او با اشاره به سیل امسال کشور تصریح کرد: در سیل امسال شاهد عملکرد مناسب و بازیابی سریع این شرکت بودید؛ در شرایط خاص جغرافیایی و سیاسی که در کشور وجود دارد این شرکت امادگی لازم را حفظ کرده و به طور مداوم خود را ارتقا می‌دهد.


بهمن نیا تشریح کرد: شرکت ملی گاز امروز دغدغه‌هایی از جنس مسئولیت اجتماعی و در بخش مصرف دارد؛ هر سال شاهد حوادث بسیاری از جنس انفجار و گاز گرفتگی در کشور هستیم و در این راستادفرهنگ‌سازی‌هاییانجام داده است؛ در سال گذشته شاهد 2061 حادثه از جنس مشکلات گازی بودیم که 348 فوتی به همراه داشت و این نشان از بی‌توجهی به نکات ایمنی دارد.

مدیر hse شرکت ملی گاز بیان کرد: فعالیت‌های بسیاری برای گسترش فرهنگ صحیح استفاده از این نوع انرژی صورت گرفته است اما هر سال شاهد افزایش 3 تا 4 درصدی امار حوادث و فوتی‌ها هستیم. بیش از 80 درصد این حوادثه به بی‌توجی به دودکش‌ها و نشت گاز مربوط می‌شود که از ماه آبان و در روز‌های اوج سرما اتفاق می‌افتد.

او گفت: نصب غیر اصولی یا فقدان دودکش و در نهایت تهویه نامناسب باعث شده است تا هر ساله تعداد زیادی از هموطنانمان را از دست بدهیم و این برای شرکتی که به ااداف بزرگ فکر می‌کنند نامناسب است؛ کصور ما هنوز در مسیر توسعه گازرسانی قرار دارد و اگر در کنترل حوادث موفق نباشیم عملکرد کاملی انجام نشده است.

بهمن نیا افزود: مابقی حوادث به آتش‌سوزی و انفجار مربوط می‌‌شود؛ نشت از شلنگ‌ها به دلیل اتصال نا مناسب به وسیله گاز سوز حدود 25.6 درصد از حوادث را به خود اختصاص داده است؛ 21.8 درصد به پارگی و آسیب در شلنگ مربوط می‌شد؛ وسایل نا استاندارد، نشت از لوله کشی و اقدامات از این قبیل دلیل مابقی حوادث بود. عوامل پیش پا افتاده ای مثل لانه‌سازی پرندگان می‌تواند منجر به فوت تعداد زیادی از هموطنانمان شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها