رئیس‌جمهور شیلی خشونت پلیس علیه معترضان را محکوم کرد

رئیس‌جمهوری شیلی برای اولین بار سوءاستفاده از قدرت توسط پلیس این کشور در مواجهه با ناآرامی‌های اخیر را محکوم کرد و قول داد در راستای حمایت از قربانیان خشونت پلیس گام بردارد.

رئیس‌جمهور شیلی خشونت پلیس علیه معترضان را محکوم کرد
کد خبر: 361507
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۱۲:۲۵:۲۵

اعتمادآنلاین| «سباستین پینرا» روز گذشته طی سخنرانی تاکید کرد: استفاده بیش از حد از اهرم خشونت و قدرت وجود داشته است. سوءاستفاده از قدرت و ارتکاب جرائمی نیز گزارش شده است. طی ناآرامی‌های اخیر حقوق همه افراد مورد احترام قرار نگرفت.

این اظهارات پینرا در حالی مطرح شده است که پیش از این پلیس شیلی به اعمال خشونت و نقض حقوق بشر طی اعتراض های اخیر متهم شده است. در این راستا سازمان ملل و سازمان عفو بین الملل نیز قرار است تیم هایی را برای تحقیقات در این زمینه به شیلی اعزام کنند.

سباستین پینرا در ادامه اظهاراتش گفت: هیچ مصونیتی برای افرادی که دست به خشونت زده‌اند و همچنین آنهایی که بیش از حد از اهرم زور و قدرت استفاده کرده اند، وجود ندارد. بهترین اقدام را در راستای منافع قربانیان خشونت ها طی اعتراض های اخیر انجام خواهیم داد.

براساس گزارش‌های رسمی، بیش از 200 نفر به دنبال اعتراض‌های اخیر شیلی با جراحت بینایی مواجه شده و حتی برخی نیز یک چشم خود را از دست داده‌اند. گفته شده بیشتر این جراحات ناشی از تیراندازی های نیروهای پلیس بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها