وزیر صمت تاکید کرد:

بازار آرام است/ تخفیفات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ادامه دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه تنظیم بازار کشور با اشاره به تاثیر ناچیز تغییر قیمت بنزین روی قیمت انواع کالا و خدمات، گفت: هرگونه افزایش قیمت نوعی اجحاف و ظلم در حق مردم کشورمان است و بدون کوچکترین مماشاتی با متخلفین برخورد خواهیم کرد.

بازار آرام است/ تخفیفات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ادامه دارد
کد خبر: 361520
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۱۲:۴۴:۱۹

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی در این جلسه افزود: شرایط حاضر کشور به‌گونه ای است که مقام معظم رهبری در خصوص نظارت دقیق و کنترل قیمت ها در سطح بازار تاکید ویژه فرموده‌اند و دغدغه جدی ایشان باید هم در مرحله تصمیم گیری و هم در مرحله اجرا، در راستای تامین حداکثری منافع مردم عزیز کشورمان باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تولیدکنندگان و همچین اصناف کشور برای عبور از این شرایط خاص، اعلام آمادگی کامل کرده‌اند و امیدواریم با تجمیع همه ظرفیت های موجود، بتوانیم رضایت حداکثری مردم را جلب کنیم و ثبات و آرامش بازار کما فی السابق تدوام یابد .

رحمانی خاطرنشان کرد: در طول چند روز گذشته و همزمان با تشدید روند بازرسی ها که همراه با همکاری بسیار خوب بخش های مختلف نظارتی کشور اعم از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، بازرسان اصناف، بسیج اصناف، سازمان تعزیرات حکومتی و حتی در مواردی دادستانی ها بوده است؛ آرامش خوبی در سطح بازار حکفرما است.

وی ضمن تقدیر از نامه ویژه دادستان کل کشور در خصوص همراهی با مجموعه نظارتی بازار کشور و همچنین اعلام آمادگی و همکاری همه بخش های موثر در شرایط بازار، گفت: خوشبختانه تشکل ها اعم از انجمن های مختلف تولیدی و صنفی پای کار هستند و با توجه به برنامه نظارت و پایش آمار و قیمت کالاهای موجود در سطح بازار، اطمینان می دهم که با مشارکت خود مردم دغدغه های موجود به حداقل ممکن برسد.

وزیر صمت با اشاره به اهمیت حضور پررنگ و نظارت دقیق اتحادیه های صنفی بر عملکرد اعضای تحت پوشش خود، تصریح کرد: هرگونه گرانفروشی در شرایط حاضر اجحاف در حق مردم است و البته با توجه به اعلام همکاری و همراهی اصناف امیدواریم تخلفات به کمترین میزان خود برسد.

ارائه تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ادامه دارد

رحمانی گفت: در کنار اتخاذ تمهیدات لازم در بخش تامین و ذخایر کالا در سطح کشور که خوشبختانه در بهترین شرایط ممکن هستیم؛ در بخش عرضه نیز شبکه توزیع ما از جمله فروشگاه های زنجیره ای از عرضه همه انواع اقلام کالایی با اعمال تخفیفات ویژه خبر داده اند.

وی افزود: بسیاری از دغدغه های موجود در روند تغییر قیمت ها، حاصل جو روانی نادرستی است که با همراهی خود مردم می توانیم عوارض آن را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: رعایت حقوق مردم باید به یک فرهنگ عام در سطح جامعه تبدیل شود.

رحمانی تصریح کرد: همانگونه که پیشتر اطلاع رسانی شده است، تمامی مصوبات و مجوزهای افزایش قیمت در شرایط حاضر لغو و معلق است و این حتی مشمول مصوبات دولتی نیز بوده و حتما باید اجرا شود.

وی گفت: روند تخصیص سهمیه بنزین به برخی گروههای شغلی در حال انجام است و این فرآیند به زودی تکمیل می شود.

وزیر صمت خطاب به اعضای ستاد تنظیم بازار کشور تاکید کرد: در مواردی که نیازمند تصمیم گیری عاجل هستیم نباید فرصت سوزی شود و حتما پیش از وقوع مشکلی باید اقدام صورت گیرد.

رحمانی با اشاره به اعلام آمادگی گمرک جمهوری اسلامی جهت تسریع در روند ترخیص کالاها به ویژه کالاهای اساسی، خاطرنشان کرد: امیدوارم مجموعه های مختلف در این برهه پیشگام کاهش مشکلات باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها