کد خبر: 361547
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۱۴:۰۴:۳۳
| |

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری:

مرادی می‌تواند المپیکی شود

محسن بیرانوند، دبیر فدراسیون وزنه‌برداری گفت: چهار مسابقه گزینشی المپیک دیگر پیش‌روی «سهراب مرادی» وجود دارد که وی با حضور در آنها می‌تواند امتیاز لازم برای حضور در المپیک 2020 توکیو کسب کند.

مرادی می‌تواند المپیکی شود
کد خبر: 361547
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۱۴:۰۴:۳۳

اعتمادآنلاین| محسن بیرانوند، دبیر فدراسیون وزنه‌برداری روز دوشنبه در گفت و گویی درباره شرایط «سهراب مرادی» و امتیاز او در گزینشی‌های المپیک 2020 توکیو اظهار داشت: ملی‌پوش دسته 96 کیلوگرم ایران که عنوان‌دار جهان و المپیک به شمار می‌رود در مسابقات بین‌المللی ترکیه تنها وزن‌کشی کرد و تست دوپینگ داد زیرا سرمربی تیم یک سری برنامه برای دارنده مدال طلای جهان و المپیک در دستور کار قرار داده که باید بر مبنای آن حرکت کند.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: البته مرادی برای گزینشی‌های المپیک در 6 ماهه سوم فرصت زیادی دارد. او می‌تواند در رقابت‌های جام فجر، مسابقات قهرمانی غرب آسیا، قطر کاپ و قهرمانی آسیا که در قزاقستان برگزار می‌شود شرکت کند و امتیازات خود را به حد نصاب لازم برساند. رقابت‌های جام فجر بهمن‌ماه در استان گیلان برگزار می‌شود.

وی با تاریخی خواندن مدال دختر ایرانی عنوان کرد: با وجود آن‌ که «سیده الهام حسینی» با این مدال نام خود را در تاریخ وزنه‌برداری ایران ثبت کرد اما راه حضور زنان ایران در المپیک 2020 توکیو هموار نیست. با ارتباط بین‌المللی به دنبال آن هستیم که یک سهمیه برای دختران ایرانی در توکیو کسب کنیم. البته فدراسیون بین‌المللی 2 سهمیه المپیک برای زنان ایران اختصاص داده است که باید وزنه‌برداران دختر کشورمان برای کسب آن در جمع هشت نفر برتر هر وزن برای کسب آن قرار بگیرند.

وی در زمینه سهمیه مردان ایران برای توکیو 2020 تصریح کرد: 2 سهمیه به ایران اختصاص یافته است اما لازمه کسب این 2 سهمیه رسیدن به امتیازات گزینشی‌ها است. در این زمینه تا کنون «علی هاشمی» و «علی داودی» بیشترین امتیاز ممکن را کسب کردند. سهراب مرادی نیز می‌تواند با شرکت در گزینشی‌های پیش رو به حد نصاب لازم برسد. پس از پایان گزینشی‌های 6 ماهه سوم فدراسیون بین‌المللی امتیازات وزنه‌برداران را اعلام خواهد کرد.

بنا به اعلام فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری هر وزنه‌بردار باید در طول 18 ماه در 6مسابقه گزینشی شرکت کند و در چهار مسابقه به روی تخته برود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها