کد خبر: 361558
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۱۴:۲۲:۴۱
| |

مسکو: تحریم‌های انگلیس علیه روسیه احتمالا تشدید می‌شود

یکی از دیپلمات‌های وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که احتمالاً بریتانیا بعد از خروج از اتحادیه اروپا، سیاست آمریکا در تشدید تحریم‌های روسیه را در پیش بگیرد.

مسکو: تحریم‌های انگلیس علیه روسیه احتمالا تشدید می‌شود
کد خبر: 361558
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۱۴:۲۲:۴۱

اعتمادآنلاین| در سال 2018، «جرمی هانت» وزیر خارجه وقت بریتانیا از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید کنند و بعد از آن رسانه‌های انگلیسی گزارش کردند که احتمالاً بریتانیا بعد از «برگزیت»، موضع آمریکا را در وضع تحریم‌های سخت‌تر علیه روسیه، در پیش بگیرد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، «سرگئی بلیایف» رئیس اداره دوم اروپا در وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که تاجران روس باید برای تشدید تحریم‌های انگلیس علیه مسکو بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا آمادگی داشته باشند.

این مقام روس تصریح کرد: «ما دوست داریم که به نمایندگان تاجران روس در خصوص اظهارات مقامات انگلیسی درباره قصد لندن برای هماهنگی سیاست‌های تحریمی این کشور در قبال روسیه بعد از برگزیت با سیاست‌های تحریمی اتحادیه اروپا و آمریکا هشدار دهیم و اینکه تحریم‌های سخت‌تری (علیه روسیه) وجود خواهد داشت و این چیزی است که باید برای آن آماده باشید».

بلیایف ادامه داد که روسیه همچنان موضع متقابل را در آینده حفظ می‌کند که این به مفهوم آن است که سیاست‌های مشابه سیاست‌هایی در پیش می‌گیرد که کشورهای دیگر در قبال مسکو اتخاذ خواهند کرد.

او ادامه داد: تشدید تحریم‌ها علیه روسیه می‌تواند به واکنش‌ زنجیره‌ای سرمایه‌گذاران در ترک بریتانیا را به همراه داشته باشد و همین امر احتمالاً جایگاه لندن بعنوان یک مرکز مالی بین‌المللی را تضعیف می‌کند.

بلیایف تصریح کرد که روسیه و انگلیس در تلاش هستند تا اقداماتی را برای نظام تجاری خود را بعد از خروج لندن از اتحادیه اروپا که برای 31 ژانویه 2020 (11 بهمن ماه) برنامه‌ریزی شده، تعبیه کنند.

او در این خصوص گفت: «ما درک می‌کنیم که می‌بایست یکسری اصلاحاتی را برای نظام فعلی تجارت میان روسیه و انگلیس بعد از برگزیت ارائه کرد. قطعاً اگر بخواهیم به طور جدی به این موضوع رسیدگی کنیم، ما و انگلیس باید بنشینیم و در سطح کارشناسی مطالعه کنیم که برگزیت چه پیامدهایی را بر روابط اقتصادی ما خواهد داشت. تلاش‌های مشابهی در خصوص این موضوع از قبل صورت گرفته است».

این مقام روس ادامه داد که رایزنی‌های کارشناسی میان روسیه و انگلیس و روسیه و اتحادیه اروپا در تاریخ 25 و 26 سپتامبر (3 و 4 مهرماه) در سازمان تجارت جهانی در خصوص توزیع سهم تعرفه لندن و بلژیک بعد از برگزیت صورت گرفته است.

اظهارات این مقام روس بعد از گزارش کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس (ISC) مطرح شد که اتهاماتی را علیه مداخله روسیه در همه‌پرسی برگزیت مطرح کرده بود اما نگفته بود که آیا این مداخله در نتیجه همه‌پرسی 2016 برگزیت تأثیر داشته یا خیر.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها