کد خبر: 361574
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

محسن بیاتی‌نیا، مهاجم پیشین فوتبال ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تیم ملی با کی‌روش چه موفقیت مهمی به دست آورد؟/ اگر می‌خواهیم کیفیت فوتبال تغییر کند، باید به ویلموتس زمان بدهیم/ تیم ملی به لحاظ بازیکنان نسبت به گذشته ضعیف‌تر شده است/ تیم‌های هجومی بیشتر گل می‌خورند/ فوتبال در کشورهای پیشرفته یک اصول خاص دارد/ مشکل از ف

محسن بیاتی‌نیا، درباره وضعیت این روزهای تیم ملی گفت: فکر می‌کنم عده‌ای وضعیت تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی را بزرگ جلوه می‌دهند. سوال مهمی که باید به آن پاسخ بدهیم این است که تیم ملی به همراه کی‌روش چه موفقیت مهمی به دست آورد که امروز اعتقاد داریم اگر کی‌روش مربی تیم ملی بود، شاهد چنین اتفاقی نبودیم؟

تیم ملی با کی‌روش چه موفقیت مهمی به دست آورد؟/ اگر می‌خواهیم کیفیت فوتبال تغییر کند، باید به ویلموتس زمان بدهیم/ تیم ملی به لحاظ بازیکنان نسبت به گذشته ضعیف‌تر شده است/ تیم‌های هجومی بیشتر گل می‌خورند/ فوتبال در کشورهای پیشرفته یک اصول خاص دارد/ مشکل از ف
کد خبر: 361574
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تیم ملی در زمان کی‌روش تیم اول آسیا بود و توانست 2 بار هم به جام‌جهانی برود، اما هرگز نتوانست قهرمانی در آسیا را تجربه کند. همان زمان هم خیلی از کارشناسان معتقد بودند زمان جدایی کی‌روش از تیم ملی فرا رسیده و تیم ملی باید با یک مربی دیگر ادامه فعالیت دهد. با آمدن ویلموتس همه تلاش کردند از این مربی جوان بلژیکی حمایت کنند، اما باخت برابر بحرین و عراق باعث شد انتقاد از او شروع شود. هرچند شاید دلیل اصلی این نتیجه نگرفتن‌ها بدقولی فدراسیون فوتبال در پرداخت دستمزد او و دستیارانش بود.

باید از ویلموتس حمایت کنیم

مهاجم پیشین تیم ملی عقیده دارد هرچند تیم ملی در 2 بازی آخر خودش شکست‌ خورده، اما باید از ویلموتس حمایت شود تا بتواند در آینده به موفقیت برسد. او دستاورد کی‌روش برای فوتبال ایران را «هیچ» عنوان کرد و گفت فدراسیون فوتبال باید بکوشد تا شرایط را برای ویلموتس و تیم ملی فراهم کند.

محسن بیاتی‌نیا، بازیکن پیشین تیم ملی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت این روزهای تیم ملی و شرایطش در جدول گروه گفت: فکر می‌کنم عده‌ای وضعیت تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی را بزرگ جلوه می‌دهند. سوال مهمی که باید به آن پاسخ بدهیم این است که تیم ملی به همراه کی‌روش چه موفقیت مهمی به دست آورد که امروز اعتقاد داریم اگر کی‌روش مربی تیم ملی بود، شاهد چنین اتفاقی نبودیم؟

او در ادامه گفت: کی‌روش هشت سال مربی تیم ملی بود و حتی یک جام هم نیاورد. اگر ملاک فقط رفتن به جام جهانی و درآمدزایی فدراسیون است که باید تکلیف‌مان را با همه روشن کنیم. اما اگر بخواهیم از نظر کیفیت فوتبال تغییر کنیم، باید به ویلموتس زمان بدهیم. خیلی زود است که بخواهیم به ویلموتس و نحوه بازی تیم ملی حمله کنیم. مربی باید با بازیکنان تیم ملی و فوتبال ایران آشنا شود. ویلموتس تلاش می‌کند بازیکنان جدیدی را به تیم ملی دعوت کند و همین امر هم نشان می‌دهد باید به او زمان بدهیم تا بتواند تفکراتش را در فوتبال ایران بیابد.

تیم ملی بازی تدارکاتی خوبی نداشته است

این مهاجم پیشین تیم ملی با اشاره به اولین روزهای حضور کی‌روش در ایران گفت: زمانی که کی‌روش به تیم ملی ایران آمد فوتبال ایران بازیکنان زیادی داشت، اما امروز تیم ملی به لحاظ بازیکنان نسبت به گذشته ضعیف‌تر شده است. در این شرایطی که تیم ملی نه بازی تدارکاتی خوبی داشته و نه اردوهای منظمی را برگزار کرده، چگونه انتظار داریم که تیم ملی بتواند نتیجه بگیرد؟ بازهم تاکید می‌کنم که باید به ویلموتس زمان بدهیم.

او ادامه داد: ویلموتس بعد از ورود به ایران تمرینات تیم ملی را با همان بازیکنانی که در زمان کی‌روش به تیم ملی دعوت می‌شدند آغاز کرد. همین بازیکنان برابر عراق و بحرین هم به میدان رفتند. ستون اصلی تیم ملی هنوز همان بازیکنانی هستند که در زمان حضور کی‌روش هم در تیم ملی بازی می‌کردند. تنها تغییری که در تیم ملی رخ‌ داده این است که هجومی‌تر از گذشته بازی می‌کند. تیم ملی در زمان کی‌روش اصلاً هجومی بازی نمی‌کرد و هر بازی را یا مساوی می‌کرد یا با یک گل به پیروزی می‌رسید. سبک فوتبال ویلموتس را می‌پسندم و فکر می‌کنم نباید عجولانه درباره ویلموتس تصمیم بگیریم. اگر بخواهید تفکری را به یک نفر منتقل کنید، به زمان نیاز دارید، اما فکر کنید که یک مربی بخواهد در یک‌ زمان کوتاه به 22 نفر این تفکر را منتقل کند.

عده‌ای از استراماچونی هم انتقاد می‌کردند

این بازیکن پیشین استقلال با اشاره به حضور استراماچونی در ایران گفت: زمانی بود که کارشناسان فوتبال ایران درباره استراماچونی هم چنین صحبتی را مطرح می‌کردند و اعتقاد داشتند نمی‌تواند در استقلال نتیجه بگیرد، اما امروز می‌بینیم که استراماچونی توانست نتیجه خوبی بگیرد. تیم ملی هم می‌تواند خودش را از این وضعیت خارج کند. میزان گل خوردن و باخت‌ تیم‌های هجومی نسبت به تیم‌هایی که دفاعی بازی می‌کنند زیادتر است.

او ادامه داد: شجاعت در حمله کردن است. مربیان دفاعی وقتی از دور مربیگری خارج می‌شوند بازگشت به فوتبال‌شان سخت می‌شود. این هم بدان خاطر است که هواداران فوتبال از دیدن چنین بازی‌هایی خسته می‌شوند.

فوتبال ایران قوانین خودش را دارد

بیاتی‌نیا درباره نقش فدراسیون در نتیجه نگرفتن تیم ملی توضیح داد: فدراسیون فوتبال ایران قوانین خاصی دارد و همه در ایران با این قوانین راحت هستند. پول افراد پرداخت نمی‌شود و افراد می‌کوشند این پول را به نحوی دیگر به دست آورند. اما در خارج این‌گونه نیست. فوتبال در کشورهای پیشرفته یک اصول خاص دارد. وقتی بازیکن و مربی قراردادی را امضا می‌کنند در زمان مقرر هم دستمزدشان را می‌گیرند. کدام بازیکن ایرانی در خارج از کشور پولش را از باشگاه‌ها دریافت نکرده و کارش به شکایت کشیده است؟ اما همه بازیکنان و مربیان خارجی شاغل در ایران به دلیل بدقولی مدیران فوتبال ایران مجبور به شکایت شده‌اند. مشکل از فدراسیون فوتبال ایران است، ویلموتس هیچ اشتباهی مرتکب نشده. فدراسیون طبق قرارداد باید مطالبات این مربی را پرداخت می‌کرد. نباید از اینکه ویلموتس خواستار پرداخت دستمزدش شده ناراحت باشیم. این وظیفه فدراسیون است که دستمزد مربی‌اش را پرداخت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها