کد خبر: 361593
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۳:۴۵:۰۰
| |

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دستگاه‌های نظارتی حتماً می‌توانند مانع افزایش قیمت کالاها شوند/ باید اعتماد مردم را جلب کرد/ اگر دولت با صداقت با مردم صحبت کند، می‌تواند اعتماد عمومی را جلب کند/ همیشه زمانی که قرار بر افزایش نرخ بنزین بود، از چند روز قبل اعلام می‌کردند/ مردم کار ناگهانی

عزت‌الله یوسفیان ‌ملا، نماینده مجلس، گفت: دستگاه‌های نظارتی حتماً می‌توانند مانع افزایش قیمت کالاها شوند و جزو وظایف آنهاست. آنها تاکنون تنها حرف زده‌اند، اما متاسفانه اقدامی نکرده‌اند. مقام معظم رهبری هم بر کنترل قیمت‌ها تاکید داشتند و فرمودند دولت گفته نمی‌گذاریم قیمت‌ها افزایش یابد و به همین دلیل با افزایش نرخ بنزین موافقت کردم. اما عملاً چنین اتفاقی نیفتاد.

دستگاه‌های نظارتی حتماً می‌توانند مانع افزایش قیمت کالاها شوند/ باید اعتماد مردم را جلب کرد/ اگر دولت با صداقت با مردم صحبت کند، می‌تواند اعتماد عمومی را جلب کند/ همیشه زمانی که قرار بر افزایش نرخ بنزین بود، از چند روز قبل اعلام می‌کردند/ مردم کار ناگهانی
کد خبر: 361593
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده آمل و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با اشاره به افزایش نرخ ارز و خودرو گفت: چنانچه دولت عجله نمی‌کرد می‌توانستیم به منظور کنترل بازار برنامه‌ریزی کنیم. قوت اصلی و مصرف خدماتی مردم مشخص است و قبل از گرانی می‌توانستیم مانع گران شدن آن شویم.

او ادامه داد: اما بعد از گرانی قطعاً نمی توان مانع افزایش نرخ شد. کاهش نرخ هم با سفارش آقای رئیس‌جمهور و صحبت در دولت حل نمی‌شود؛ باید تمهیداتی اندیشیده می‌شد. در برخی از کالاها و خدمات، افزایش نرخ بنزین تاثیر می‌گذارد و نمی‌توانند بگویند قیمت‌ها را افزایش نمی‌دهیم، این حرف قابل قبول نیست؛ در برخی از کالاها و خدمات، سوخت تاثیر مستقیم دارد.

این نماینده مجلس در مورد اینکه افزایش قیمت در برخی از خدمات و کالاها اجتناب‌ناپذیر است توضیح داد: در حال حاضر در بخش خدمات بسیاری از خودروها با بنزین آزاد مسافر جابه‌جا می‌کنند، این گروه نمی‌توانند با سهمیه 60 لیتری افزایش قیمت ندهند. بنابراین افزایش قیمت در برخی از خدمات و کالاها اجتناب‌ناپذیر است، اما در برخی از کالاها و خدمات هم نرخ‌ها قابل کنترل است. البته تمامی این موارد نیاز به اقدام و تمهید مقررات داشت که این اتفاق نیفتاد. دستگاه‌های نظارتی در مورد افزایش نرخ کالاها اقدامی صورت نداده‌اند.

یوسفیان ملا با اشاره به وظیفه دستگاه‌های نظارتی در کنترل قیمت‌ها گفت: دستگاه‌های نظارتی حتماً می‌توانند مانع افزایش قیمت کالاها شوند و جزو وظایف آنهاست. آنها تاکنون تنها حرف زده‌اند، اما متاسفانه اقدامی نکرده‌اند. مقام معظم رهبری هم بر کنترل قیمت‌ها تاکید داشتند و فرمودند دولت گفته نمی‌گذاریم قیمت‌ها افزایش یابد و به همین دلیل با افزایش نرخ بنزین موافقت کردم. اما عملاً چنین اتفاقی نیفتاد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، با اشاره به نگرانی مردم بابت افزایش نرخ بنزین، گفت: باید اعتماد مردم را جلب کرد. مشکل این است که دستگاه‌های دولتی اعتماد مردم را از دست داده‌اند. دولت باید اعتماد عمومی را جلب کند. گام اول جلب اعتماد مردم راستگویی است. اگر دولت با صداقت با مردم صحبت کند، می‌تواند اعتماد عمومی را جلب کند.

یوسفیان ملا در پایان گفت: همیشه زمانی که قرار بر افزایش نرخ بنزین بود، از چند روز قبل اعلام می‌کردند. مردم کار ناگهانی دولت در افزایش نرخ بنزین را مخفی‌کاری می‌دانند و همین موارد موجب سلب اعتماد آنها از دولت می‌شود. اگر دولت اعتماد مردم را جلب کند، هرچه بگوید مردم باور می‌کنند، اما اکنون مردم حرف دولت را باور ندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها