کد خبر: 361611
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

سودجویان با پوشش مردم به میدان آمدند و خرابکاری کردند/ مسئولان باید اعتراضات مردمی را پیش‌بینی می‌کردند/ متاسفانه در شهر شیراز تخریب ادارات و اموال عمومی بسیار زیاد بوده است

مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در خانه ملت، درباره اتفاقات اخیر شیراز در پی گران شدن قیمت بنزین که منجر به تخریب اموال عمومی و کشته و زخمی شدن برخی معترضان شده است، گفت: تخریب‌هایی که در شهر شیراز اتفاق افتاده است با ضرر و زیان عرضه‌ی رایگان بنزین به مردم قابل مقایسه نیست و خسارت آن بیش از مقدار و میزان بنزینی است که می‌خواستند صرفه‌جویی کنند.

سودجویان با پوشش مردم به میدان آمدند و خرابکاری کردند/ مسئولان باید اعتراضات مردمی را پیش‌بینی می‌کردند/ متاسفانه در شهر شیراز تخریب ادارات و اموال عمومی بسیار زیاد بوده است
کد خبر: 361611
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در خانه ملت، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، درباره اتفاقاتی که در پی گران شدن بنزین در شیراز رخ داد گفت: اینکه مردم از گران شدن بنزین ناراضی هستند یک امر مسلم و روشن است و نارضایتی‌شان را اعلام کردند.

وی افزود:اما درباره اینکه چرا گروهی دست به تخریب اموال عمومی زدند، باید بگویم وقتی یک نارضایتی در جامعه ایجاد می شود، افراد سود جو و شبکه های خرابکار به میدان می آیند تا اهداف خود را با به انحراف کشیدن مطالبه بحق مردمی ،کسب کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: تخریب‌هایی که در شهر شیراز با میدان داری خرابکاران اتفاق افتاده است بیش از مقدار و میزان بنزینی است که می‌خواستند صرفه‌جویی شود.

رضایی اظهار کرد: اگر بگوییم افزایش قیمت بنزین در این شرایط بی‌درایتی بود، پیش‌بینی نکردن این وضعیت نارضایتی‌ها و تخریب‌ها، بی‌درایتی بیشتری در بر داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: نیروهای امنیتی و نظامی آشکارا باید قبل از بروز این تخریب‌ها از اماکن عمومی مثل بانک‌ها، پمپ بنزین‌ها، ادارات، شهرداری‌ها و فروشگاه‌ها محافظت می‌کردند تا کسی دست به تخریب این اماکن نزند.

وی ادامه داد:مسئولان باید اعتراضات مردمی را پیش بینی می کردند تا معترضان بتوانند گلایه و ناراحتی خود را مطرح کنند و همین که سودجویان و فرصت طلبان نتوانند با پوشش مردم دست به خرابکاری و صدمه زدن به اموال عمومی کنند.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت تاکید کرد: متاسفانه در شهر شیراز تخریب ادارات و اموال عمومی بسیار زیاد بوده است.

رضایی توضیح داد: در حال حاضر با بارش باران کمی فضای شهر آرام شده است، ولی به این معنا نیست که مساله حل شده و معتقدم باید پیشگیری شود که اگر ته‌مانده‌ای از اموال عمومی باقی مانده است، افراد آنها را تخریب نکنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: در عین حال باید جایی برای تجمعات آزاد معترضان مشخص کنیم تا با نظارت نیروی انتظامی و امنیتی ، از اموال عمومی و امنیت معترضان محافظت شود و مردم معترض بتوانند با خیال آسوده اعتراض کنند و حرف‌شان را به گوش مسئولان برسانند. فقط در این شرایط است که مشکلات پیش‌آمده می‌تواند تا حدی حل شود و جلوی تخریب و بحران گرفته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها