غلامرضا سلیمانی:

بیمه‌های کشور 440 میلیارد دلار ریسک پذیرفته‌اند/ 32 درصد نظام بیمه ایران دولتی است

غلامرضا سلیمانی رییس بیمه مرکزی گفت: بیمه‌های کشور 440 میلیارد دلار ریسک پذیرفته‌اند

بیمه‌های کشور 440 میلیارد دلار ریسک پذیرفته‌اند/ 32 درصد نظام بیمه ایران دولتی است
کد خبر: 361623
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۱۷:۴۸:۰۸

اعتمادآنلاین| غلامرضا سلیمانی در مراسم افتتاحیه اینوکس 2019 با بیان اینکه علاقمندیم در بورس بین‌الملل به‌عنوان هیات موسس حضور داشته باشیم، گفت:‌ بیمه می‌تواند نقش مهمی در کاهش ریسک در بازارها و صنایع مختلف داشته باشد.

وی با اشاره به احکام برنامه ششم درباره بیمه مبنی بر گسترش و تعمیق نظام تامین مالی و ارتقای صنعت بیمه اظهار داشت: همه افراد و همه بازارها و صنایع در معرض خطر و ریسک هستند از این رو صنعت بیمه می‌تواند در کاهش این ریسک‌ها بسیار موثر باشد و به‌عنوان یک اطمینان بخش عمل کند.

رییس بیمه مرکزی با بیان اینکه هرچه صنعت بیمه در یک کشور ارتقاء بیشتری داشته باشد شاهد رشد اقتصادی بالاتر در آن کشور هستیم گفت: طبیعی است که صنعت بیمه در این کشورها نفوذ بیشتری خواهد داشت .

سلیمانی افزود: صنعت خدمات که یکی از ارکان آن بیمه است در میزان رشد سرمایه‌گذاری بسیار موثر خواهد بود و اگر سرمایه‌گذاری‌ها بیمه شوند به‌دنبال آن سرمایه‌گذاری مجدد رخ می‌دهد و در نهایت شاهد رشد سرمایه گذاری خواهیم بود .

رییس بیمه مرکزی با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های بیمه‌ای در کشور اظهار داشت: در حالی که در مقطعی تنها 4 شرکت بیمه در کشور فعال بودند امروز این تعداد به 32 شرکت بیمه افزایش پیدا کرده و تنها بیمه ایران متعلق به بخش دولت است یعنی فقط 32 درصد بیمه کشور دولتی است.

سلیمانی با بیان اینکه صنعت بیمه از حالت ژنرال به سمت تخصصی شدن پیش رفته، گفت: تخصصی شدن بیمه ها نشانه ارتقاء صنعت بیمه در کشورها است .

وی با بیان اینکه طبق قانون شرکت‌های بیمه می‌توانند 40 درصد سرمایه‌ها در قالب حق بیمه را وارد بازار سرمایه کنند، گفت: در کشورهای پیشرفته این عدد به 80 درصد می‌رسد اما در ایران تا سال 99 باید 40 درصد سرمایه ناشی از حق بیمه مردم در بورس سرمایه‌گذاری شود که در حال حاضر این رقم 20 درصد است.

رییس بانک مرکزی تاکید کرد: دنبال انتشار اوراق بیمه‌ای هستیم. باید اوراق بیمه‌ای به اوراق بهادار تبدیل شوند که در بازار سرمایه هم قابل خرید و فروش باشند.

سلیمانی با اشاره به ضرورت گسترش بیمه زندگی گفت: در حال حاضر 11 میلیون نفر از مردم ایران یعنی 5/147 درصد تحت پوشش بیمه زندگی هستند که این رقم در کشورهای پیشرفته و کشورهای توسعه‌یافته چیزی حدود 60 درصد است.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ بیمه‌ای در ایران 4/2 درصد است که باید به 7 درصد برسد که راهکار تحقق این هدف افزایش بیمه‌های زندگی به‌ویژه بیمه پس انداز است.

سلیمانی با اشاره به حق بیمه در سال 98 و 97 گفت: حق بیمه اخذ شده در سال 97، 45 هزار میلیارد تومان بوده که سال 98 باید 60 هزار میلیارد تومان برسد. در این مدت 440 میلیارد دلار ریسک پذیرفته‌ایم.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها