سازمان ملل:

تسلیح طرف‌های درگیر در لیبی باید متوقف شود

نماینده سازمان ملل در امور لیبی خواستار توقف تجهیز طرف‌های درگیر در این کشور به سلاح شد و گفت که خطر‌ همچنان طرابلس را به دلیل دخالت مستقیم برخی کشورها و نهادهای نظامی تهدید می‌کند.

تسلیح طرف‌های درگیر در لیبی باید متوقف شود
کد خبر: 361636
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۱۸:۴۷:۲۲

اعتمادآنلاین| غسان سلامه، نماینده سازمان ملل در امور لیبی روز دوشنبه در یک نشست خبری از کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر در بمباران کارخانه‌ای در منطقه «وادی الربیع» در جنوب طرابلس خبر داد و آن را نوعی «جنایت جنگی» خواند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، نماینده سازمان ملل در امور لیبی گفت که طرابلس به دلیل دخالت مستقیم برخی کشورها و نهادهای نظامی در معرض خطر قرار دارد.

یک گزارش محرمانه سازمان ملل نشان می‌دهد که اردن، ترکیه و امارات قطعنامه این سازمان در خصوص تحریم تسلیحاتی لیبی که سازمان ملل از سال 2011 آن را تصویب کرده است، نقض کرده‌اند. در این گزارش آمده است که طرف‌های لیبیایی سلاح، تجهیزات نظامی و حمایت فنی دریافت کرده‌اند که نقض تحریم تسلیحاتی است.

غسان سلامه در ادامه خواستار توقف تجهیز طرف‌های درگیر در لیبی به سلاح شد و افزود: «با طرف‌های بین‌المللی مختلف برای حل بحران لیبی همکاری می‌کنیم».

نماینده سازمان ملل در امور لیبی با تاکید بر ادامه حمایت‌های این نهاد بین‌المللی از حل سیاسی بحران لیبی، اعلام کرد که در درگیری‌های طرابلس تاکنون 200 نفر کشته و 18 هزار نفر مجبور به ترک منازل خود شده‌اند.

وی در پایان نشست خبری خود از جامعه جهانی خواست تا برای پایان درگیری‌های لیبی و بازگشت طرفین‌درگیر به پای میز مذاکره اقدام کند.

لیبی از سال 2011، پس از حمله ائتلاف غرب و فروپاشی رژیم «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور، درگیر آشوب و ناآرامی است و در حال حاضر دو کانون قدرت در این کشور تشکیل شده است: شهر طبرق واقع در شرق لیبی که تحت کنترل حفتر و نیروهایش است و طرابلس پایتخت رسمی لیبی که تحت کنترل دولت وفاق ملی به ریاست السراج است.

نهادهای بین‌المللی دولت السراج را به رسمیت شناخته‌اند، اما روسیه، مصر، عربستان سعودی و امارات از حفتر حمایت کرده‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها