کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه اسلامی اصناف:

روحانی باید با مردم گفتگو کند/ کم‌کاری دولت بهانه دست دشمن داد

احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه اسلامی اصناف، گفت: به حساب آوردن مردم برای هر کاری که قصد انجام آن را داریم باید مورد تاکید و توجه باشد که به عقیده ما در زمینه افزایش قیمت بنزین کم کاری شده است.

روحانی باید با مردم گفتگو کند/ کم‌کاری دولت بهانه دست دشمن داد
کد خبر: 361681
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۰۸:۴۹:۱۲

اعتمادآنلاین| احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار، در رابطه با اقدام اخیر دولت در خصوص سهمیه بندی بنزین و ارزیابی خود در مورد نحوه اجرا و میزان افزایش نرخ بنزین براساس قانون هدفمندی یارانه ها و برنامه پنجم توسعه گفت: مساله این است که این اقدام باید به صورتی و در مقطعی انجام می‌شد که کار کارشناسی شده باشد. به صورت میانگین مصرف بنزین ما در دنیا زیاد است که یکی از دلایل آن ناتوانی در مدیریت این موضوع است.

وی با بیان اینکه این موضوع باید در یک مقطع به صورت کاملا کارشناسی به نحوی که به کسی لطمه نخورد انجام می‌شد، گفت: اینکه گفته می‌شود این افزایش قیمت روی کالاهای دیگر اثری نمی‌گذارد مستلزم نظارت مستمر دولت است تا برخی افراد اجازه سوءاستفاده از آن را نداشته باشند.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار افزود: به طور مثال ما اخیرا شاهدیم اکثر اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها کرایه‌های خود را افزایش داده اند. موضوع افزایش قیمت بنزین روی هزینه زندگی مردم تاثیر دارد. مساله بدی که وجود دارد موج سواری عده‌ای بیگانه است که زمان وقوع چنین شرایطی به تخریب مراکز دولتی، بانک‌ها و غیره اقدام می‌کنند؛ این اقدامات کار را درست نخواهد کرد.

کریمی اصفهانی بیان کرد: ما باید با چارچوب قانون پیش برویم تا بتوانیم کارها را پیش ببریم. در روزهای گذشته شاهد تعطیلی بازار بودیم و دلیل آن این بود که بازاری‌ها نگران تخریب اغتشاشگران بودند، بنابراین تعطیلی بازار به معنای اعتراض نبود بلکه نگران به خطر افتادن اموال خودشان بودند.

وی در رابطه با لزوم قانع کردن مردم توسط دولت پیش از اجرای افزایش قیمت بنزین، تاکید کرد: به عقیده من بسترسازی این اقدام لازم بود و کارشناسان باید در صداوسیما با مردم در ارتباط بودند و کار کارشناسی خود را توضیح می‌دادند و موضوع را برای مردم روشن می‌کردند.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه گفتگوی رئیس‌جمهور با مردم درباره اجرای طرح سهمیه بندی بنزین ضروری است، تصریح کرد: به حساب آوردن مردم و جلب نظر آنها برای هر کاری که قصد انجام آن را داریم باید مورد تاکید و توجه باشد که به عقیده ما در این زمینه کم کاری شده است.

کریمی اصفهانی در پایان گفت: هیچ اتفاقی نمی‌افتاد اگر اجرای سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین را به تاخیر می‌انداختیم تا با برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در تهران همزمان نباشد. در ایران چند ماه است که ضد انقلاب در تلاش است اقداماتی انجام دهد، اما ما نباید بستر را برایشان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ممکن است اجرای این طرح کار درستی باشد اما نباید به گونه ای باشد که گزک به دست دشمن داده شود تا بتواند شرایط را مدیریت کند و برای ما مشکلاتی بوجود بیاورد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها