کد خبر: 361705
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۰۹:۱۷:۰۰
| |

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی:

بودجه 99 ارتباط زیادی با قیمت دلار ندارد/ اجازه نمی دهیم با ابزار اقتصادی به جنگ ما بیایند\ سهم 0.7 اقتصاد ایران در بین الملل

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد که بودجه سال آینده ارتباط زیادی با قیمت دلار ندارد.

بودجه 99 ارتباط زیادی با قیمت دلار ندارد/ اجازه نمی دهیم با ابزار اقتصادی به جنگ ما بیایند\ سهم 0.7 اقتصاد ایران در بین الملل
کد خبر: 361705
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۰۹:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در پنجمین نمایشگاه ایران تراکنش گفت: فعالان حوزه ict طلایه دار اقتصاد هوشمند است و مسیری برای افزایش قدرت ایران در این مسیر است.

او ادامه داد: روزی که بحث اقتصاد هوشمند را بیان کردم عده ای این موضوع را فانتزی و رویایی تصور می کردند و ءن را در شان اظهارات یک وزیر نمی دانستند.

دژپسند با اشاره به این که اقتصاد هپشمند نباید یک آرمان باقی نمی ماند، گفت: طرح خود برای برنامه وزیر امور اقتصادی و دارایی را بر مبنای توان داخلی جوانان ایرانی ارائه کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: ضرورت های اجتماعی در کشور اجازه نمی دهد که ما برای هوشمندسازی اقتصاد تعلل کنیم. بلکه کشور را برای افزایش مطالبات دیجیتالی و فرایندهای تولی دیتاها آماده کنیم.

دژپسند گفت: داشتن رتبه های برتر در حوزه نفت و اکتشافات بسیار خوب است اما نباید با اتکا به بودجه نفتی به خواب خرگوشی و عدم رشد غیرنفتی گرفتار شویم.

این مقام مسئول بیان کرد: اقتصاد ایران از طرفی ما را به غصه گرفتار می کند چرا که در عرصه بین المللی اقتصاد ایران با همراه فروش نفت به 0.7 می رسد.

دژپسند همچنین درباره قیمت دلار در بودجه سال آینده تصریح کرد که بودجه مدنظر ما در سال آینده زیاد به قیمت دلار ارتباطی پیدا نمی‌کند.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اهمیت نمایشگاه ایران تراکنش در هوشمندسازی بانک‌ها، اظهار کرد: بانک‌های ایران اکنون هوشمند نیستند و اگر بخواهند نقشی پویا و بالنده در اقتصاد داشته باشند، باید خودشان را به فناوری‌های نوین مجهز کنند.

وی افزود: در این عرصه باید از بانک‌داری الکترونیک به دیجیتال و پس از آن به سمت بانک‌داری هوشمند حرکت کنیم و در این بخش بسیار مهم است که بتوانیم ابعاد مختلف موضوع را در بانک‌ها اجرایی کنیم.

وزیر امور اقتصاد خاطرنشان کرد: باید بتوانیم ارتباط بین‌المللی را چه در انتقال فناوری‌ به بانک‌ها و چه در تشکیل کنسرسیوم‌هایی در زمینه بانک‌داری دیجیتال تقویت کنیم.

دژپسند با اشاره به موانع پیش‌روی بانک‌داری هوشمند در ایران، گفت: این طرح در ایران اجرا می‌شود، اما سرعتی که مدنظر ماست را ندارد که در حال حاضر تمهیدات لازم صورت گرفته و برنامه‌های خوبی در بانک‌ها طراحی می‌شود که این سرعت را افزایش می‌دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها