حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

مطالعه کتب غیردرسی در دستور کار آموزش و پرورش

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، گفت: تأکید ما در بسته تکالیف مهارتی، تقویت مهارت خواندن دانش آموزان از طریق کتابهای غیردرسی است.

مطالعه کتب غیردرسی در دستور کار آموزش و پرورش
کد خبر: 361720
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۰۹:۳۸:۳۷

اعتمادآنلاین| رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، کودکی را بهترین دوران برای نهادینه سازی عادات و رفتارهای صحیح دانست و گفت: امروزه هجوم فضای مجازی موضوع کتاب و کتابخوانی را برای همه اقشار جامعه با چالش جدی مواجه کرده است.

وی افزود: معاونت آموزش ابتدایی وزارتخانه، موضوع آشنایی بیشتر کودکان با کتاب را در دستور کار قرار داده است. ما در همین راستا پیک نوروز را حذف و فعالیتهای انس با کتاب و داستان نویسی و داستان گویی و داستان خوانی را جایگزین کردیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خوشبختانه با اجرای این برنامه، چند میلیون رکورد ثبت شده در حوزه خواندن و خلاصه کردن کتاب و قصه نویسی داریم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تأکید ما در بسته تکالیف مهارتی به جای تکالیف مشق شب، تقویت مهارت خواندن دانش آموزان از طریق کتابهای غیردرسی است.

حکیم زاده که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد گفت: تبلیغات تلویزیونی باید در راستای ترویج کتاب خوانی فعالیت کنند اما اگر همین تبلیغات خانواده‌ها را تشویق به کتاب‌های تستی برای فرزندان کند و خانواده‌ها هم فکر کنند با خرید این بستههای آموزشی فرزندشان نابغه می شود دیگر فرزند خود را به مطالعه کتاب تشویق نخواهند کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مقاومت خانوادهها در برابر مطالعه کتب غیردرسی فرزندان گفت: اگر همه ما به ترویج فرهنگ پاسداشت کودک کمک کنیم می پذیریم که داستان باید جزو اصلی زندگی کودکان مان باشد ضمن اینکه نباید از نقش موثر رسانه‌ها در این خصوص غافل شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها