کد خبر: 361728
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۰۹:۴۶:۳۹
| |

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در جلسه علنی امروز مجلس اعلام کرد

استفاده از آب شور دریای عمان و خلیج فارس در دستور کار وزارت نیرو

رضا اردکانیان، وزیر نیرو، با بیان اینکه طرح مطالعاتی در وزارت نیرو برای استفاده از آب شور دریای عمان و خلیج فارس در دستور کار است، گفت که 17 استان مشمول این طرح می‌شوند که میزان تخصیص کشور از این منابع آبی 8.3 میلیارد مترمکعب است.

استفاده از آب شور دریای عمان و خلیج فارس در دستور کار وزارت نیرو
کد خبر: 361728
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۰۹:۴۶:۳۹

اعتمادآنلاین| رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در جلسه امروز (سه‌شنبه) مجلس به سوالات محمدمهدی برومندی نماینده مرودشت پاسخ داد مبنی بر اینکه علت عدم برنامه‌ریزی مناسب برای مقابله با بحران خشکسالی و بحران آب در کشور چیست؟ علت عدم برنامه‌ریزی و اقدام برای باروری ابرها در کشور چه می‌باشد؟ دلیل عدم تصفیه فاضلاب و استفاده از منابع پساب در صنعت چیست و چرا آب خام سدها را به صنعت تخصیص می‌دهید؟ علت عدم اقدام برای انتقال آب دریای عمان به استان‌های کویری کشور چیست؟

وزیر نیرو در پاسخ به سوال مربوط به انتقال آب دریای عمان به استان‌های کویری کشور گفت: سوال آقای برومندی در 29 بهمن سال 96 مطرح شد، همان زمان طرح مطالعات وسیعی در وزارت نیرو برای استفاده از آب شور دریای عمان و خلیج فارس در دستور کار قرار گرفت که 17 استان مشمول این طرح می‌شوند. در هفته‌های اخیر نتایج مطالعاتی در شورای عالی آب مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: علاوه بر سایر منابع برای جبران کمبود در منابع آبی به ویژه برای صنایع و حتی کشت‌های گلخانه‌ای 8.3 میلیارد مترمکعب تخصیص برای استفاده از آب شور خلیج فارس و دریای عمان داریم که از این میزان دو میلیارد و 730 میلیون مترمکعب آب شیرین استفاده می‌شود. استان‌هایی همچون بوشهر، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و خراسان از منابع آب دریای خلیج فارس و عمان بهره‌مند هستند.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها