غریب‌آبادی، نماینده دائم ایران در آژانس:

«آژانس انرژی اتمی» عبور ذخایر آب سنگین ایران از مرز 130 تن را تایید کرد

نماینده دائم ایران در آژانس گفت: بازرسان آژانس «یکشنبه» 26 آبان از تاسیسات آب سنگین اراک بازدید و راستی‌آزمایی کردند که میزان ذخایر آب سنگین ایران به 131.5 متریک تن رسیده است.

«آژانس انرژی اتمی» عبور ذخایر آب سنگین ایران از مرز 130 تن را تایید کرد
کد خبر: 361753
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و نماینده دائم ایران در آژانس اعلام کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی در عصر روز دوشنبه، عبور ذخایر آب سنگین ایران از مرز 130 تن را تایید کرد.

او افزود: به دنبال اطلاع ایران به آژانس در روز شنبه، بازرسان آژانس روز یکشنبه 26 آبان از تاسیسات آب سنگین اراک بازدید و راستی آزمایی کردند که میزان ذخایر آب سنگین ایران به 131.5 متریک تن رسیده است.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز دوشنبه منتشر شد، ایران از یکی دیگر از محدودیت‌های برنامه جامع اقدام مشترک عبور کرده است.

به گزارش رویترز، در گزارشی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورهای عضو ارسال کرده، آمده است: «16 نوامبر 2019 (25 آبان) ایران به آژانس اطلاع داده است که ذخایر آب سنگین از 130 تن فراتر رفته است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «در 17 نوامبر 2019 (26 آبان) آژانس به راستی آزمایی از سایت تولید آب سنگین ایران پرداخته و ذخایر آب سنگین ایران به 131.5 تن رسیده است.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها