کد خبر: 361774
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۱۰:۳۳:۲۵
| |

رکورد فوق‌العاده تیم ملی اسپانیا در گلزنی

تیم ملی فوتبال اسپانیا با گلزنی برابر رومانی توانست رکورد فوق العاده‌ای را به نام خود ثبت کند.

رکورد فوق‌العاده تیم ملی اسپانیا در گلزنی
کد خبر: 361774
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۱۰:۳۳:۲۵

اعتمادآنلاین| تیم ملی فوتبال اسپانیا به راحتی می‌تواند دروازه حریفانش را باز کند. این موضوع در دیدار دوشنبه شب برابر رومانی نیز دیده شد. تنها هشت دقیقه از بازی گذشته بود که فابیان روییس گل نخست را به ثمر رساند (اسپانیا با پنج گل مهمانش را شکست داد). اسپانیا در 40 بازی (رسمی و غیر رسمی) پیاپی است که گلزنی می‌کند. این بهترین رکورد در تاریخ فوتبال این کشور محسوب می‌شود. لاروخا چهارمین رکورد برتر تاریخ فوتبال را در این زمینه به ثبت رسانده است.

به نوشته میسترچیپ (کارشناس اسپانیایی) مجارستان رکورد گلزنی در 66 بازی پیاپی را در سال‌های 1949 تا 1957 به ثبت رساند. دومین رکورد برتر به انگلیس اختصاص دارد. این تیم از سال 1884 تا 1901 توانست در 52 بازی پیاپی گلزنی کند. ایتالیا تیم سوم است که در 43 دیدار (سال‌های 1931 تا 1937) این آمار را ثبت کرد. تیم بعدی کنگو است که در سال‌های 1976 تا 1985 توانست در 40 بازی پیاپی گلزنی کند و در این امر با اسپانیا برابر است.

این آمار درخشان از یورو 2016 آغاز شد. در آن روز اسپانیا نتوانست دروازه ایتالیا را باز کند و با دو گل مغلوب شد. این اتفاق در بیست و هفتم ژوئن 2016 رخ داد. پس از آن پیروزی 2 بر صفر برابر بلژیک رقم خورد و لاروخا توانست در همه بازی‌هایش حداقل یک گل را به ثمر برساند. با وجود شکست‌های تلخ مانند حذف از جام جهانی روسیه مقابل میزبان در ضربات پنالتی، این تیم در گلزنی مشکلی نداشته است.

در این 40 بازی لاروخا تحت هدایت روبرت مورنو، یولن لوپتگی، فرناندو هیرو و لوییس انریکه 27 پیروزی، یازده تساوی و دو شکست را به ثبت رساند. این آمار درخشان نشان می‌دهد تیم ملی اسپانیا می‌تواند دوباره در یورو خود را نشان بدهد.

اسپانیا در این 40 بازی 116 بار دروازه حریفانش را باز کرد و میانگین سه گل در هر بازی را به ثبت رساند. پیروزی‌های پر گل لاروخا برابر لیختن اشتاین (8 بر صفر)، کرواسی (6 بر صفر)، آرژانتین (6 بر یک)، مالت (7 بر صفر) و کاستاریکا (5 بر صفر) رقم خورد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها