غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزیر علوم مطرح کرد

نقش مؤثر دانشگاه‌ها در توسعه فرهنگی کشور

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزیر علوم، بر نقش دانشگاه‌ها در توسعه فرهنگی کشور تاکید کرد و گفت: دانشگاه مؤثر و نافع، دانشگاهی است که بتواند در توسعه فرهنگی، فنی، اقتصادی و اجتماعی نقش داشته باشد.

نقش مؤثر دانشگاه‌ها در توسعه فرهنگی کشور
کد خبر: 361790
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۱۰:۴۶:۰۹

اعتمادآنلاین| غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزیر علوم، در نشست طرح توانمندسازی سفیران فرهنگی در دانشگاه‌های کشور که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد،‌ گفت: این برنامه در نوع خودش می‌تواند سازنده باشد، بی‌تردید وقتی صحبت از مسئولیت اجتماعی در دانشگاه‌ها می‌شود، ما نقش دانشجویان و دانش‌آموختگان را می‌بینیم. دانش‌آموختگان و فارغ التحصیلان این مجموعه باید کسانی باشند که بتوانند مهارت خود را در جامعه پیاده کنند و همین یک توانمندی محسوب می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز دانشگاه چند منظوره مورد هدف است و این دانشگاه‌ها به ساحت آموزش و پژوهش تمرکز زیادی دارند؛ البته که ماموریت دانشگاه به این دو ساحت محدود نمی‌شود. از این رو باید دانش‌آموختگان این دانشگاه توانمندی پاسخگویی به نیازهای امور مهم جامعه را باشند. دانشگاه موثر و نافع دانشگاهی است که بتواند در توسعه فرهنگی، فنی، اقتصادی و اجتماعی نقش داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم خاطرنشان کرد: ما نیاز به سرمایه‌های حرفه‌ای‌تری داریم که توسط برنامه‌هایی که دانشگاه در نظر گرفته، این سرمایه‌ها تامین خواهد شد. دانش‌آموختگان باید توانمندی خود را با جامعه پیوند دهند و در اینجاست که توسعه فرهنگی و اجتماعی اهمیت می‌یابد.

به گفته وی، در تعامل میان معاونت فرهنگی و معاونت زنان ریاست جمهوری در چهار زمینه به اجماع رسیدیم که این چهار مورد می‌تواند دریچه‌هایی را برای پیوند دانشگاه و جامعه باز کند. در وهله اول ما باید با حوزه‌های عمومی و یا سیاستگذاری‌های عمومی بیشتر آشنا شویم، نکته دوم که امروزه بسیار مهم است، این است که باید جمعیت هدفمان را به درستی بشناسیم.

وی افزود: نکته دیگر این است که جوامع جدید به عنوان جوامع ریسکی شناخته می‌شوند و ما امروزه در حیات اجتماعی با مجموعه‌ای از مخاطرات مواجه هستیم، اما نکته اینجاست که چگونه می‌توان این مخاطرات را مدیریت کرد. نکته چهارم این است که امروزه عاملیت انسانی اهمیت بیشتری می‌یابد و در ادامه آن ارتباط میان افراد و مجموعه سازمان‌ها و نهادها اهمیت خواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها