کد خبر: 361850
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۱۱:۵۲:۰۹
| |

عبدالمهدی: حضور گروه‌های غیرقانونی در عراق را نمی‌پذیریم

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: نمی‌توان حضور گروه‌های غیرقانونی یا هر گونه تسلیحات نظامی خارج از انحصار دولت را پذیرفت.

عبدالمهدی: حضور گروه‌های غیرقانونی در عراق را نمی‌پذیریم
کد خبر: 361850
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۱۱:۵۲:۰۹

اعتمادآنلاین| عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در سخنرانی در دانشگاه پژوهش‌های نظامی وزارت دفاع این کشور اظهارات مذکور را ایراد کرد، اما نام این گروه‌ها را ذکر نکرد.

او با بیان اینکه در رأس اولویت برنامه دولت، حفظ حقوق همه مردم عراق در سایه حاکمیت قانون، امنیت و نظام قرار دارد، افزود: برنامه دولت واضح و روشن است و هدف آن مبارزه با تروریسم، قرار گرفتن سلاح‌ها در انحصار دولت، حمایت از پتانسیل نیروهای مسلح و برقراری روابط خارجی با همه کشورهای همسایه، مطابق با منافع مشترک و خدمت به امنیت، ثبات و توسعه اقتصادی است.

عبدالمهدی گفت: یک کشور واحد وجود دارد و آن عراق است و مردم نیز ارتش واقعی این کشور هستند و هیچ گزینه‌ای جز حمایت از نیروهای مسلح وجود ندارد و نمی‌توان گروه‌های غیرقانونی یا هرگونه تسلیحات خارج از انحصار و کنترل دولت را پذیرفت.

همچنین نخست‌وزیر عراق ضمن دیدار با جنین هنیس پلاسخارت، نماینده سازمان ملل در امور عراق، تلاش‌های دولت بغداد برای پاسخ به مطالبات تظاهرکنندگان و در راس آن‌ها قانون انتخابات، همکاری میان عراق و سازمان ملل و حمایت از ثبات عراق را بررسی کرد. وی با ماتئو تولر، سفیر آمریکا در عراق و پاتریک وایت، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا نیز دیدار کرد. در این دیدار ادامه همکاری برای مبارزه با بازماندگان داعش، توسعه روابط میان دو کشور و آموزش نیروهای عراقی مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها