کد خبر: 361855
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۱۲:۰۲:۰۱
| |

کره‌شمالی به تعویق مانور نظامی آمریکا با کره‌جنوبی واکنش نشان داد

کره‌شمالی تاکید کرد تصمیم اخیر آمریکا برای به تعویق انداختن مانور نظامی مشترکش با کره‌جنوبی را به عنوان امتیازی که بتواند پیونگ‌یانگ را به مذاکرات اتمی برگرداند، تلقی نمی‌کند.

کره‌شمالی به تعویق مانور نظامی آمریکا با کره‌جنوبی واکنش نشان داد
کد خبر: 361855
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۱۲:۰۲:۰۱

اعتمادآنلاین| کیم یونگ چول، یکی از مقامات ارشد کره شمالی گفت: اگر آمریکا می‌خواهد شاهد از سرگیری مذاکرات اتمی باشد، باید به طور کامل مانور نظامی مشترکش با کره شمالی را کنار بگذارد و از اقدامات خصمانه علیه پیونگ‌یانگ دست بردارد.

اظهارات کیم یونگ چول نخستین واکنش مستقیم به اطلاعیه روز یکشنبه مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و همتای کره جنوبی‌اش محسوب می‌شود؛ اطلاعیه‌ای که در آن این متحدان اعلام کردند که مانور نظامی-آموزشی مشترکشان را با هدف نشان دادن حسن نیت خود به کره شمالی برای مدتی به تعویق می‌اندازند.

این اقدام آمریکا و کره جنوبی به عنوان تلاشی برای متقاعد کردن کره شمالی در راستای از سرگیری مذاکرات اتمی تلقی شده است؛ مذاکراتی که از زمان ناکامی نشست میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، ررهبر کره شمالی در ماه فوریه متوقف شده است.

کیم یونگ چول در بیانیه‌ای که توسط رسانه دولتی کره شمالی منتشر شده، گفت: آمریکا تلاش می‌کند تا تاثیر خوبی بگذارد، انگار که می‌خواهد به صلح و امنیت در شبه‌جزیره کره کمک کند و تعلیق مانورهای نظامی مشترکش با کره جنوبی را به عنوان توجه و دادن امتیاز به فرد دیگر توصیف می‌کند. اما ما از آمریکا می‌خواهیم که این مانورها را یکبار برای همیشه متوقف کند.

وی همچنین در این بیانیه آمریکا را به تلاش برای زمان خریدن همزمان با نزدیک شدن ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی کره شمالی متهم کرد. پیونگ‌یانگ تا پایان سال جاری میلادی به واشنگتن فرصت داده تا پیشنهادات جدید و قابل توجهی را برای رفع این بن‌بست ارائه دهد.

کیم یونگ چول گفت: آمریکا نباید تا قبل از کنار گذاشتن سیاست خصمانه خود علیه کره شمالی، رویای مذاکره برای خلع تسلیحات اتمی این کشور را در سر بپروراند.

کیم یونگ چول، یکی از نزدیکان کیم جونگ اون است که رهبری دیپلماسی اتمی کره شمالی با آمریکا را برعهده دارد و تا پیش از نشست ناکام ماه فوریه دو بار به واشنگتن سفر کرده بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها