کد خبر: 361876
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۱۲:۵۲:۳۵
| |

علیرضا رفیعی‌پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:

ایران از لیست کشورهای دارای آنفولانزای فوق حاد پرندگان خارج شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از خروج ایران از لیست کشورهای ابتلا به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان خبر داد و گفت: تا این لحظه توانسته‌ایم 99 درصد بیماری آنفولانزای فقو حاد پرندگان در ایران را کنترل کنیم.

ایران از لیست کشورهای دارای آنفولانزای فوق حاد پرندگان خارج شد
کد خبر: 361876
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۱۲:۵۲:۳۵

اعتمادآنلاین| علیرضا رفیعی‌پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در مراسم آغاز به کار سومین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت پروتئین حلال «میتکس» با تاکید بر اینکه تنها 10 درصد از مواد اولیه پروتئینی در کشور ما از طریق واردات تامین می‌شود اظهار کرد:‌ به رغم تحریم استفاده از توانمندی‌های داخلی کشور موجب شده که در بحث امنیت غذایی از ثبات مناسبی برخوردار باشیم و در این مسیر از دانش و تکنولوژی بومی استفاده کرده‌ایم.

وی یادآور شد: در حال حاضر ایران در رتبه 4 تولید عسل، رتبه 9 تولید تخم‌مرغ، رتبه 8 تولید مرغ، رتبه 11 تولید شیر خام و رتبه 2 تولید شترمرغ و همچنین رتبه 1 تولید ماهی قزل آلا در جهان قرار دارد.

رفیعی‌پور با تاکید براینکه در گام دوم انقلاب 10 درصد کسری تولید گوشت قرمز را در کشور جبران خواهیم کرد، افزود: برای تولید محصولات پروتئینی و جبران این کسری از تکنولوژی داخلی استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی در ادامه سخنان خود درباره آ‌خرین وضعیت بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور اظهار کرد: تا امروز توانسته‌ایم 99 درصد از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را در کشور کنترل کنیم در حالی که در سال 96 جمعیت زیادی از طیور را به دلیل شیوع این بیماری از دست دادیم.

رفیعی‌پور اضافه کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که طی ماه‌های گذشته تعداد بسیار محدودی از کانون‌های روستایی و حیات وحش این بیماری بروز کرده است.

وی با رد شیوع سویه جدیدی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال 98 اظهار کرد: سویه‌ای که در سال جاری به صورت محدود دیده شده است همان سویه سال‌های گذشته بوده که اکنون کاملا تحت کنترل است.

رفیعی‌پور در پایان سخنان خود از خروج ایران از لیست کشورهای دارای آنفولانزای فوق حاد پرندگان بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

در ادامه این مراسم، هرمز مهبد رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی محصولات پروتینی حلال و صنایع وابسته با بیان اینکه این نمایشگاه با تاکید بر محصول حلال اقدام به جمع‌آوری صنایع و محصولات تولید شده در این حوزه کرده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه تنها نمایشگاه تخصصی محصولات پروتینی حلال در دنیا است و همچنین تنها نمایشگاه صنعت گوشت خاورمیانه به شمار می‌رود.

مهبد برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را زمینه‌ساز ترغیب حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور دانست و گفت: این سرمایه‌گذاران می‌توانند دانش، فناوری روز و ماشین‌آلات به روز دنیا را برای استفاده در تولید محصولات حلال وارد کشور کنند.

سومین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت پروتئین حلال از امروز تا یکم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران از ساعت 9 تا 17 برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها