کد خبر: 361878
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از وضعیت تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا گزارش می‌دهد:

شرایط سخت استقلال و شهر خودرو در لیگ قهرمانان/ سهمیه تیم‌های ایرانی در رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا 2+2 است

پرسپولیس بعد از قهرمانی در لیگ هجدهم و جام حذفی ایران به‌ عنوان اولین نماینده فوتبال ایران شناخته شد که مستقیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 صعود کرده است. سپاهان هم با نایب‌قهرمانی در لیگ برتر جواز حضور در این دوره از رقابت‌ها را به دست آورد.

شرایط سخت استقلال و شهر خودرو در لیگ قهرمانان/ سهمیه تیم‌های ایرانی در رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا 2+2 است
کد خبر: 361878
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به‌ زودی آغاز می‌شود و چهار تیم ایرانی در این رقابت‌ها باید به مصاف رقیبان خود بروند. سهمیه تیم‌های ایرانی در این رقابت‌ها 2+2 است، به همین خاطر استقلال تهران و شهر خودرو مشهد در مرحله پلی‌اف حضور پیدا می‌کنند و برای رسیدن به مرحله گروهی با حریفان آسیایی‌شان به رقابت می‌پردازند.

استقلال باید به مصاف کدام تیم‌ها برود؟

آبی‌های تهران در مرحله اول پلی‌آف میزبان هستند و باید منتظر برنده 2 تیم الفیصلی اردن و الکویت کشور کویت باشند. استقلال در این مرحله کار سختی پیش رو نخواهد داشت و می‌تواند به مرحله بعد پلی‌آف صعود کند. شاگردان استراماچونی در مرحله بعد باید به قطر بروند و با الریان قطر بازی کنند. تیمی که می‌تواند شرایط را برای استقلال سخت کند. هرچند آبی‌های تهرانی این روزها شرایط خوبی دارند و بازی‌هایشان در لیگ برتر را به لطف خط حمله زهردار خود با نتایج پرگل شکست می‌دهند، اما کمبود منابع مالی در باشگاه می‌تواند شرایط را برای آنها سخت کند. پیش از این هم استراماچونی، مربی ایتالیایی این تیم، به دلیل پرداخت نشدن دستمزد خودش و بازیکنان استقلال تهدید به استعفا کرده بود. بعد از این بود که بازیکنان استقلال هم تمرین این تیم را تحریم کردند و با این کار کوشیدند تا مدیران استقلال را به پرداخت دستمزدهایشان وا دارند.

هرچند استقلال این روزها تمریناتش را در تهران پیگیری می‌کند، اما مصدومیت بازیکنانی چون مهدی قائدی، محسن کریمی و داریوش شجاعیان شرایط را کمی برای آنها دشوار کرده است. از طرفی دیگر کامران منزوی عضو هیات مدیره استقلال در مصاحبه‌ای اعلام کرده این باشگاه با پرونده‌ای 300 تا 400 هزار دلاری در فیفا دست‌به‌گریبان است و این پرونده می‌تواند برای تیم مشکل‌ساز شود.

به‌ هر حال بازی‌های استقلال به‌ زودی در آسیا آغاز می‌شود و باید منتظر ماند و دید این تیم پرهوادار آسیا می‌تواند به مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود کند یا خیر.

شاگردان گل‌محمدی در اندیشه خلق یک شگفتی

یحیی گل‌محمدی و شاگردانش فصل گذشته فوتبال ایران را سورپرایز کردند و با ایستادن در رده چهارم جدول جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آوردند. به گفته بیشتر کارشناسان فوتبال ایران، تیم یحیی یکی از زیباترین بازی‌ها را در لیگ برتر ایران به نمایش گذاشت و رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا کمترین چیزی بود که آنها می‌توانستند به دست آورند. گل‌محمدی که ابتدای فصل پیشنهاد خوبی از پرسپولیس دریافت کرده بود و خیلی هم بدش نمی‌آمد که هدایت این تیم را بر عهده بگیرد، با اصرار مدیران شهر خودرو در این تیم ماند تا خودش را برای یک‌ فصل مهم و حساس آماده کند. حالا شهر خودرو با ایستادن در صدر جدول لیگ نوزدهم نشان داده‌ که می‌تواند نماینده خوبی برای فوتبال ایران در آسیا باشد. شهرخودرو با جذب بازیکنانی چون سروش رفیعی و مهدی رحمتی اکنون تیمی بهتر از قبل است و باید در مرحله اول پلی‌آف لیگ قهرمانان در خانه منتظر برنده بازی چنای هند با الرفاع بحرین باشد. سرخ‌های مشهدی در صورت پیروزی در مرحله اول پلی‌آف کاری سخت در پیش دارند و در قطر مهمان السیسه، خواهند بود.

سپاهان و پرسپولیس تیم‌های اول ایران

پرسپولیس بعد از قهرمانی در لیگ هجدهم و جام حذفی ایران به‌ عنوان اولین نماینده فوتبال ایران شناخته شد که مستقیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 صعود کرده است. سپاهان هم با نایب‌قهرمانی در لیگ برتر جواز حضور در این دوره از رقابت‌ها را به دست آورد. حالا این 2 تیم منتظر پایان مرحله پلی‌آف رقابت‌ها هستند تا در قرعه‌کشی لیگ قهرمانان در منطقه غرب آسیا با حریفان خود آشنا شوند.

در این‌ میان اما پرسپولیس شرایط مالی خوبی ندارد و مربی این تیم هم تا پایان ماه نوامبر به مدیران تیم فرصت داده تا مطالبات خودش و مربیان را پرداخت کنند، در غیر این صورت مجبور به فسخ قرارداد خواهد شد. انصاری‌فرد زمان زیادی پیش رو ندارد و باید منتظر ماند و دید نایب‌قهرمان 2 فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا با حاشیه وارد فصل جدید این رقابت‌ها می‌شود یا اینکه می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها