کد خبر: 361887
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

کسی به دنبال توقف طرح افزایش قیمت بنزین نیست/ حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی تغییر قیمتی ندارد/ مردم ناراحت‌اند که چرا از قبل در جریان افزایش نرخ بنزین قرار نگرفتند

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: اگر مردم از افزایش نرخ بنزین مطلع بودند، شاید هجمه به سمت اجرای افزایش نرخ بنزین کمتر می‌شد. افزایش نرخ بنزین موافقان و مخالفانی دارد. نگاه مخالفان این است که کشور در بحث ارز شاهد جهش قیمت‌ها بود و در حال حاضر اگر با افزایش نرخ بنزین، قیمت کالاها بالا رود و دولت نتواند کنترل کند، قشر ضعیف جامعه توان تحمل نخواهد داشت.

کسی به دنبال توقف طرح افزایش قیمت بنزین نیست/ حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی تغییر قیمتی ندارد/ مردم ناراحت‌اند که چرا از قبل در جریان افزایش نرخ بنزین قرار نگرفتند
کد خبر: 361887
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد کولیوند، نماینده کرج و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اشاره به افزایش نرخ بنزین گفت: با افزایش قیمت بنزین به دنبال اصلاح روش بودیم، اما کسی در پی توقف طرح افزایش قیمت بنزین نیست. چون طرح تصویب شد و نظام هم تصمیم گرفت. مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که از این تصمیم حمایت شود. اما دیدگاه ما این بود که می‌توان اصلاحاتی انجام داد تا در این اصلاحات بخشی از نگرانی‌های جامعه و مردم حل شود.

او ادامه داد: ما می‌توانستیم در سهمیه و قیمت‌ها اصلاحاتی صورت دهیم، اما با اوضاعی که پیش آمده 2 کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه موظف شدند همراه با مرکز پژوهش‌ها روی روش اجرای افزایش قیمت بنزین کار کنند.

تغییر نرخی در حمل‌ونقل جاده‌ای رخ نداد

این نماینده مجلس گفت: نرخ گازوئیل به هیچ عنوان تغییر نکرد، بنابراین حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی تغییر قیمتی ندارد.

مردم ناراحت‌اند که چرا از قبل در جریان افزایش نرخ بنزین قرار نگرفتند

کولیوند با اشاره به نگرانی‌های مردم بابت افزایش نرخ بنزین گفت: روش‌های اجرا متفاوت بود و مردم کمی ناراحت هستند که چرا از قبل به آنها گفته نشد. اگر از قبل به آنها گفته می‌شد و آنها از افزایش نرخ بنزین مطلع بودند، شاید هجمه به سمت اجرای افزایش نرخ بنزین کمتر می‌شد. افزایش نرخ بنزین موافقان و مخالفانی دارد. نگاه مخالفان این است که کشور در بحث ارز شاهد جهش قیمت‌ها بود و در حال حاضر اگر با افزایش نرخ بنزین، قیمت کالاها بالا رود و دولت نتواند کنترل کند، قشر ضعیف جامعه توان تحمل نخواهد داشت.

او همچنین در مورد اجرای طرح سه‌فوریتی به منظور اصلاح روش افزایش نرخ بنزین توضیح داد: طرح سه‌فوریتی‌ای که در خصوص نرخ بنزین داشتیم فعلاً متوقف شده است. این طرح را به هیات‌رئیسه مجلس داده بودیم اما بعد از مباحثی که مطرح شد آن را متوقف کردیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها