کد خبر: 361918
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس به منظور جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت‌ها/ نرخ ارز به کانال 11 هزار تومان بازگشت/ کمیسیون اقتصادی نظارت می‌کند تا شاهد افزایش نرخ کالاها و خدمات نباشیم/ باید دست در دست یکدیگر دهیم تا فشاری بر مردم وارد نشود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بر این بود که کمیسیون اقتصادی با افزایش نرخ بنزین، بر دستگاه‌ها نظارت کند تا شاهد افزایش نرخ خدمات و کالا نباشیم. اگر قصوری هم سر زد تذکر بدهیم و چنانچه مشکل قانونی وجود داشت، کمک کنیم تا حل شود. باید دست در دست یکدیگر دهیم تا در این فضا فشاری بر مردم وارد نشود.

جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس به منظور جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت‌ها/ نرخ ارز به کانال 11 هزار تومان بازگشت/ کمیسیون اقتصادی نظارت می‌کند تا شاهد افزایش نرخ کالاها و خدمات نباشیم/ باید دست در دست یکدیگر دهیم تا فشاری بر مردم وارد نشود
کد خبر: 361918
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس حضرتی، نماینده تهران و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصادی به منظور کنترل قیمت‌ها بعد از گرانی بنزین گفت: روز گذشته دستور کمیسیون را تغییر دادیم و موضوع کنترل قیمت‌ها بعد از گران شدن بنزین را به بررسی گذاشتیم. در این جلسه از بانک مرکزی، سازمان بورس، سازمان حمایت از مصرف‌کننده، سازمان بازرسی و تعزیرات حکومتی، وزیر صمت و معاون وزیر صمت در امور بازرگانی دعوت کردیم. همچنین از اتاق اصناف و اتاق بازرگانی که اتحادیه زیر نظر آنها هستند نیز دعوت به عمل آمد.

او ادامه داد: تمامی مسئولانی که در کمیسیون اقتصادی حضور داشتند گزارشی از برنامه‌هایشان برای کم‌اثر کردن افزایش نرخ بنزین در بالا رفتن قیمت سایر کالاها ارائه دادند. در این جلسه گفتیم که اگر در این راستا مجلس می‌تواند اقدامی در کمک به آنها صورت دهد، عنوان کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به کاهش نرخ ارز تاکید کرد: بانک مرکزی گزارش بسیار خوب و امیدوارکننده‌ای به کمیسیون اقتصادی داد. بانک مرکزی اعلام کرد اگر قیمت ارز در روزهای اخیر بالا رفته، کاهش پیدا می‌کند. امروز هم نرخ ارز بار دیگر به کانال 11 هزار تومان بازگشت. بازار بورس نیز گزارش خوبی ارائه داد که البته باید به این سازمان کمک کرد.

حضرتی گفت: وضعیت کالاها و عرضه کالاهای ضروری را وزارت صمت و معاونت بازرگانی وزیر به صورت دقیق رصد می‌کنند. در جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی، اتحادیه ها هم گزارش‌هایی از عملکرد و برنامه‌هایشان ارائه کردند.

او ادامه داد: در مجموع شرایط خوب است و تمامی دستگاه‌ها به صورت منسجم و با آمادگی کامل کارها را پیش می‌برند. قرار بر این است که کمیسیون اقتصاد تمامی این اقدامات را به صورت هفتگی دنبال کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در پاسخ اینکه آیا نرخ ارز به قیمت پیش از افزایش نرخ بنزین بازمی‌گردد، توضیح داد: نرخ ارز پیش از افزایش نرخ بنزین 11 هزار و 700 تومان بود و الان به نرخ 11 هزار و 900 تومان رسیده است. بنابراین افزایش چندانی پیدا نکرده است.

کمیسیون اقتصادی نظارت می‌کند تا شاهد افزایش نرخ کالاها و خدمات نباشیم

حضرتی در پایان، با اشاره به اینکه باید از افزایش قیمت‌ها به صورت نامتعارف جلوگیری کنیم، گفت: قرار بر این بود که کمیسیون اقتصادی با افزایش نرخ بنزین، بر دستگاه‌ها نظارت کند تا شاهد افزایش نرخ خدمات و کالا نباشیم. اگر قصوری هم سر زد تذکر بدهیم و چنانچه مشکل قانونی وجود داشت، کمک کنیم تا حل شود. باید دست در دست یکدیگر دهیم تا در این فضا فشاری بر مردم وارد نشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها