کد خبر: 361965
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۱۷:۲۲:۴۱
| |

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ:

پایان جشنواره کتاب و رسانه فرصتی برای آسیب‌شناسی باشد

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره نباید صرفا برای برگزیده‌شدن باشد، تاکید کرد: پایان جشنواره کتاب و رسانه باید آغازی برای آسیب شناسی و شروع بررسی نقاط ضعف و قوت باشد.

پایان جشنواره کتاب و رسانه فرصتی برای آسیب‌شناسی باشد
کد خبر: 361965
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۱۷:۲۲:۴۱

اعتمادآنلاین| محمد خدادی عصر سه شنبه در آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره کتاب و رسانه در پژوهشکده هنر ومعماری با اشاره به جایگاه رسانه و خبرنگاران به ارزش مخاطب به عنوان یک سرمایه اصلی برای رسانه اشاره کرد و گفت: در گذشته از رسانه به مخاطب می رسیدند اما امروز برعکس شده و از مخاطب به رسانه می رسند.


وی اظهار داشت: امروز باید به سلایق و علایق مخاطبان به عنوان انتخاب کننده و یک ارزیاب واقعی توجه ویژه داشته باشیم چراکه امروز هر شهروند با داشتن یک گوشی موبایل به عنوان یک خبرنگار محسوب می شود.


مدیرعامل سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی تاکید کرد: امروز نیازمند مهندسی مخاطب شناسی برای رسانه ها هستیم تا متناسب با سلایق آنها تولید محتوا کرده و گام برداریم.


خدادی با تاکید براینکه هر پدیده ای باید به دغدغه تبدیل شود، گفت: هیچ رسانه ای قرار نیست جای رسانه دیگر را بگیرد و هیچ رسانه ای نیز قرار نیست حذف بشود.


معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: رسانه هایی امروز می توانند موفق عمل کنند که متناسب با نیاز و سلایق مخاطبان حرکت کنند.
به گفته وی باید خام فروشی را کنار بگذاریم و به تولید محتوا و تنوع اندیشه توجه کنیم.


مدیر عامل سابق ایرنا وجود خبرنگاران تخصصی را نیاز ضروری کشور عنوان کرد و گفت: وجود خبرنگار حوزه کتاب خوب است چون خود کتاب یک رسانه است.


خدادی تاکید کرد: کسی که زنده است باید کتاب بخواند انسان با کتاب زنده است.

آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره کتاب و رسانه به منظور تجلیل از برترین ها در حال برگزاری است.

در این آیین از علی دهباشی مدیر مجله بخار با تندیس درخت معرفت و لوح سپاس و خانم نیلوفر زندیان مدیر و تهیه کننده رادیو کتاب به عنوان پیشکسوتان و فعالان حوزه کتاب و رسانه نیز با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیکنام حسینی پور مدیر عامل خانه کتاب تجلیل شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها