کد خبر: 362036
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۰۹:۱۹:۰۲
| |

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۸/۲۹

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 10 سنت معادل 0.16 درصد کاهش به 60 دلار و 18 سنت رسید.

قیمت نفت کاهش یافت
کد خبر: 362036
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۰۹:۱۹:۰۲

اعتمادآنلاین| در حالی که افزایش ذخایر نفت خام آمریکا بر نگرانی های ناشی از کندی رشد اقتصاد جهانی و جنگ تجاری افزوده است، قیمت نفت امروز با کاهش همراه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 10 سنت معادل 0.16 درصد کاهش به 60 دلار و 18 سنت رسید. نفت برنت در طی 2 جلسه قبلی نیز 3.8 درصد افت کرده بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 2 سنت معادل 0.04 درصد افت به 55 دلار و 19 سنت رسید. نفت خام آمریکا در 2 جلسه قبلی 4.3 درصد افت کرده بود.

بر اساس گزارش انستیتوی نفت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 15 نوامبر با 6 میلیون بشکه افزایش به 445.9 میلیون بشکه رسیده، در حالی که تحلیلگران تنها انتظار رشد 1.5 میلیون بشکه ای را داشتند.

افزایش میزان ذخایر در آمریکا، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان بر نگرانی ها در مورد مازاد عرضه افزوده است. در عین حال گزارش ها حاکی از آن است که روسیه، دومین تولید کننده بزرگ نفت جهان بعید است از کاهش بیشتر تولید گروه اوپک پلاس در نشست روزهای 5 و 6 دسامبر در وین حمایت کند.

روسیه و دیگر تولید کنندگان با اوپک توافق کرده اند که به منظور برقراری توازن در بازار تولید روزانه نفت خود را 1.2 میلیون بشکه کاهش دهن.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفت: «پس از آنکه روسیه این سیگنال را ارسال کرد که بعید است با کاهش بیشتر تولید در نشست ماه دسامبر اوپک پلاس موافقت کند، این مسئله تاثیر مضاعفی بر قیمت ها گذاشته است.»

میزان تقاضای برای نفت در آمریکا به دلیل جنگ تجاری طولانی مدت با چین رو به کاهش گذاشته و همین مسئله سبب افزایش میزان ذخایر شده است. امیدها به پایان یافتن جنگ تجاری و امضای فاز نخست توافق بین چین نیز به دلیل اختلاف نظر طرفین بر سر لغو تعرفه ها کمرنگ شده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها