فروش گوجه فرنگی ایرانی با قیمت 14 هزار تومان در پاکستان

پاکستان با هدف پایین آوردن قیمت گوجه فرنگی در این کشور اقدام به واردات این محصول از ایران کرده و گوجه فرنگی ایرانی با قیمت حدود 14 هزار تومان در پاکستان به فروش می رسد.

فروش گوجه فرنگی ایرانی با قیمت 14 هزار تومان در پاکستان
کد خبر: 362058
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۰:۰۲:۴۰

اعتمادآنلاین| دولت پاکستان با هدف پایین آوردن قیمت گوجه فرنگی در این کشور تصمیم به واردات این محصول از ایران گرفته است.

در طی روزهای اخیر قیمت گوجه فرنگی در سراسر پاکستان به شدت افزایش یافته است. قیمت عمده فروشی هر کیلو گوجه فرنگی برای اولین بار در تاریخ پاکستان از 200 روپیه (1.28 دلار آمریکا) فراتر رفته، در حالی که این محصول کشاورزی در فروشگاه های خرده فروشی 250 تا 300 روپیه فروخته می شود.

دولت پاکستان به منظور کنترل قیمت گوجه فرنگی تصمیم به واردات این محصول از ایران گرفته است. اولین محموله دو کانتینری گوجه فرنگی از مرز تفتان وارد پاکستان شده و یک محموله دیگر به تازگی به این پایانه مرزی رسیده است که قرار است طی یک یا دو روز آینده وارد استان بلوچستان پاکستان شود.

در همین حال تجار در شهرهای کراچی، پیشاور، راولپندی می گویند مقدار محدودی گوجه فرنگی وارداتی به بازار عمده فروشی رسیده و قیمت ها همچنان بالاست.

گوجه فرنگی ایران بسته به کیفیت آن به قیمت 180 روپیه(حدود 14 هزار تومان) در بازار پاکستان فروخته می شود که تقریبا هم قیمت با گوجه فرنگی تولید شده در مناطق سوات و سند پاکستان است.

یک فروشنده خرد در کراچی در این باره گفت، برای اولین بار در طی 20 سال گذشته به دلیل قیمت افسار گسیخته گوجه فرنگی، این محصول را در مغازه ام عرضه نمی کنم.

وزارت بازرگانی پاکستان در مرحله نخست هفته گذشته مجوز واردات 4500 تن گوجه فرنگی از ایران را صادر کرد.

به گفته وحید احمد، یکی از مسئولان اتحادیه وارد کنندگان و صادر کنندگان میوه و سبزیجات پاکستان، از این 4500 تن تنها 989 تن وارد پاکستان شده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها