مسیح کشاورز،دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران:

قیمت مصوب برنج‌های وارداتی بدون تغییر ‌می‌ماند/ فروش برنج هندی بیش از 8 هزار تومان و پاکستانی بیش از 8900 تومان تخلف است

مسیح کشاورز، دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران گفت: در جلسه شب گذشته ستاد تنظیم بازار تصمیم بر بدون تغییر ماندن قیمت برنج‌های وارداتی گرفته شد بر این اساس مانند ماه‌های گذشته هر کیلوگرم برنج هندی حداکثر 8 هزار تومان و هر کیلوگرم برنج پاکستانی 8 هزار و 900 تومانبه فروش می‌رسد.

قیمت مصوب برنج‌های وارداتی بدون تغییر ‌می‌ماند/ فروش برنج هندی بیش از 8 هزار تومان و پاکستانی بیش از 8900 تومان تخلف است
کد خبر: 362124
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۱:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مسیح کشاورز، دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران با بیان اینکه به دلیل مشکلات ارزی برنج‌های وارداتی بیش از 5 ماه در گمرک ماند، گفت: عدم تخصیص ارز و پس از آن ممنوعیت ترخیص به دلیل فصل برداشت برنج در کشور، برنج‌های وارداتی بیش از 5 ماه در گمرک ماند.

وی ادامه داد: از یک هفته پیش با تصمیم وزارت صمت تخصیص ارز و ترخصی برنج‌های وارداتی به کندی آغاز شده است.

کشاورز با تاکید بر اینکه در این مدت هزینه دموراژ کشتی، انبار و خواب سرمایه به تجار تحمیل شد، افزود: به رغم تمام هزینه‌های تحمیلی دیشب در جلسه ستاد تنظیم بازار تصمیم بر آن گرفته شد که برنج‌های وارداتی با همان قیمت مصوب قبلی عرضه شود.

وی قیمت مصوب هر کیلوگرم برنج هندی در مبادی ورودی را 7 هزار تومان و هر کیلوگرم برنج پاکستانی را 7 هزار و 830 تومان عنوان کرد.

کشاورز قیمت مصوب برنج هندی برای مصرف کننده را حداکثر 8 هزار تومان و قیمت مصوب برنج پاکستانی برای مصرف کننده را حداکثر 8 هزار و 900 تومان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: عرضه برنج‌های وارداتی بیش از قیمت‌های اعلام شده تخلف محسوب شده و با آن برخورد خواهد شد.

دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران با بیان اینکه میزان برنج مانده در گمرک که به تدریج وارد بازار می‌شود 200 هزار تن است، گفت: این میزان برنج نیاز بازار به برنج وارداتی را تنها تا پایان آذر ماه پاسخگو است.

کشاورز کسری برنج وارداتی کشور برای تامین نیاز کشور تا پایان سال را 450 هزار تن دانست.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها